شناسهٔ خبر: 44354 - سرویس ریلی

رئیس دانشکده راه‌آهن مطرح کرد:

آموزش ۷۰۰ نفر از کارکنان راه‌آهن زیر نظر متخصصان ایتالیایی/ برگزاری ۲۰ دوره آموزشی توسط راه‌‌آهن ایتالیا در دانشگاه علم و صنعت

نشست رئیس دانشکده راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت در نشست خبری معرفی دوره‌های تخصصی ۲۰ گانه مدیران و کارکنان راه‌‌آهن در دانشکده راه‌‌آهن دانشگاه علم و صنعت گفت: این دوره آموزشی با قرارداد سه جانبه میان راه‌آهن جمهوری اسلام ایران، دانشگاه علم و صنعت و راه‌آهن ایتالیا با هدف انتقال دانش فنی و روز دنیا به امضاء رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدسعید فاضل با اشاره به اینکه برای حضور در این دوره ها میان ۲ هزار نفر آزمون برگزار و نهایتا"  ۷۰۰ نفر پذیرفته شده‌اند گفت: نفرات انتخاب شده بر اساس مدرک تحصیلی، پست سازمانی، سابقه حضور در شرکت راه‌آهن و نتیجه آزمون برای حضور در این دوره‌های پذیرفته شده‌اند. و این دوره‌ها شامل خدمات مسافرتی، لجستیکی بحث شبکه های هوشمند – سیستم راه دور یا مخابرات، سیگنالینگ یا علائم، ناوگانی و ایمنی است.

وی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی به صورت حضوری و غیر حضوری توسط مدرسان ایتالیایی به صورت زبان انگلیسی و فارسی برگزار می‌شود و  این کلاس‌ها با سیستمL MS  ضبط همزمان و پخش زنده در فضای اینترنت انجام می‌شود و تمام مردم دنیا می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

رئیس دانشکده راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت افزود: در هر دوره آموزشی ۲۵ فراگیر حضور دارند و طول دوره‌ها از ۲ تا ۱۵ روزکاری است و هر روز ۴ جلسه در جمع روزی ۶ ساعت آموزش خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۴ دوره آموزشی توسط مدرسان و متخصصان ایتالیایی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شده است تصریح کرد:  از ۲۰ دوره آموزشی ۴ دوره  آموزشی شامل بازاریابی کسب و کار و توسعه بین المللی به زبان انگلیسی و فارسی بطور همزمان، دوره ارتباطات از راه دور، لجستیک بار و حمل و نقل  و خدمات پشتیبانی و فروش برای مشتریان در ایستگاه‌ها برگزار و از فراگیران آزمون گرفته شد.

فاضل با اشاره به اینکه این دوره‌های تخصصی از ۱۲ شهریور آغاز شده و تا نیمه آذر ۹۶ به طول خواهد انجامید گفت: در حال حاضر ۲ دوره تخصصی دیگر شامل زمان‌بندی شبکه و سیستم‌های سیگنالینگ در حال تدریس توسط مدرسان می‌باشد و امیدواریم این ۲۰ دوره آموزشی به موقع به اتمام برسد و بتوانیم برای برگزاری دوره‌های بعدی برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف از این دوره بحث انتقال فن آوری علمی و عملی است گفت: در هر دوره آموزشی که توسط مدرسین ایتالیایی برگزار می‌شود در کنارشان مربیان ایرانی همه حضور دارند. و تمام این این دوره‌های آموزشی مستند سازی می شود.

این دانش‌آموختگان بعداز طی دوره‌های آموزشی توسط اساتید ایرانی و خارجی به کار خود بازگشته و با بهره‌وری و دانش بالا به خدمت خود ادامه می‌دهند.

آمادگی دانشگاه علم و صنعت برای برگزاری دوره‌های علمی و تخصصی با کشورهای سرآمد در صنعت برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران هم در این نشست گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دانشکده مستقلی برای خود ندارد و این دانشکده به همت شرکت راه آهن تاسیس شده و این دانشکده نقش آموزش و پرورش متخصصان راه‌آهن را به عهده دارد و تا کنون همکاری تنگاتنگی با شرکت راه‌آهن داشته است.

وی ادامه داد: این دانشکده به صورت بازوی علمی و تخصصی و فنی راه‌آهن نقش خود را اجرا می‌کند و فعالیت‌ها و ارتباط نزدیکی با شرکت‌ها و سازمان‌های بین المللی دارد. و در بحث ارتباط صنعت و دانشگاه فعال است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه نیروی انسانی عامل مهمی در به نتیجه رسیدن برنامه های یک سازمان است گفت: آموزش ضمن خدمت می تواند این کارکنان را در همه امور مرتبط تخصصی و اجرایی که مورد نیاز یک سازمان است تربیت کند و عملکرد مثبتی ارائه دهند و بهره‌وری را بالا ببرند.

وی‌ ادامه‌ داد: امیدوارم این دوره‌های آموزشی در آینده نه تنها با کشور ایتالیا بلکه با کشورهای دیگری که در حوزه‌های مخلف سرآمد هستند ادامه پیدا کند.    

این نشست خبری با حضور بیرانوند معاون اقتصادی و حمل و نقل شرکت راه‌آهن، برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت و نینو چینگولان مدیر پروژه‌های بین المللی راه‌آهن ایتالیا در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.