شناسهٔ خبر: 44391 - سرویس استان‌ها

همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود:

برگزاری آزمون حرفه‌ای مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان در آذربایجان‌شرقی

آزمون آزمون ورود به حرفه مهندسان، حرفه‌ای کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی، روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ مهرماه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، آزمون ورود به حرفه مهندسان، حرفه‌ای کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ مهرماه همزمان با سراسر کشور در ۸ حوزه امتحانی استان واقع در شهرهای تبریز (۳ حوزه)، میانه مراغه، بناب، اهر و مرند برگزار خواهد شد. در این آزمون بالغ بر ۷۴۰۲ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۴۳۷ نفر آزمون خانم و ۵۹۶۵  نفر آزمون آقا می‌باشند.

بنا به گزارش آزمون این دوره شامل سه دسته از داوطلبان مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی است که آزمون ورود به حرفه مهندسان در ۷ رشته اصلی معماری، عمران، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک و آزمون حرفه‌ای کاردان‌های فنی ساختمان در ۶ رشته برگزار خواهد شد.

همچنین کلیه آزمون‌ها غیر از آزمون طراحی معماری به صورت تستی برگزار می‌شود و آزمون طراحی معماری به‌صورت تشریحی خواهد بود.

لازم به ذکر است که استان آذربایجان‌شرقی بعد از تهران دارای بیشترین حوزه امتحانی در میان استان‌های کشور است که این تعدد حوزه‌ها صرفاً جهت رفاه حال داوطلبان گرامی و تسهیل در آزمون این عزیزان می‌باشد.