شناسهٔ خبر: 44397 - سرویس استان‌ها

در آیین افتتاحیه ساختمان قرارگاه پلیس‌راه استان صورت گرفت:

تأکید استاندار خراسان رضوی بر هوشمندسازی جاده‌ها برای کاهش تلفات جاده‌ای

افتتاح استاندار خراسان رضوی در آیین افتتاحیه ساختمان قرارگاه پلیس‌راه استان گفت: هوشمند سازی جاده‌ها برای کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای و انضباط ترافیکی در این استان پرتردد ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، علی‌رضا رشیدیان در مراسم افتتاح ساختمان جدید قرارگاه پلیس‌راه استان افزود: پلیس‌راه می‌تواند با استفاده از تجهیزات پایشی از جمله سیستم‌های جدید راداری و تصویری انضباط ترافیکی را در جاده‌های استان ایجاد کند.

وی اظهار کرد: این نیرو برای رسیدن به موفقیت کامل نیازمند همکاری با همه دستگاه‌های اجرایی است که در راستا با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای به موفقیت‌هایی رسیده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: علاوه بر اینکه ادارات راه و شهرسازی باید جاده ایمن بسازند و کارخانجات خودروسازی نیز خودرو ایمن تولید کنند، رانندگان هم باید با رعایت قوانین و مقررات موجب ایجاد ترافیک ایمن و مناسب در جاده‌ها شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: ساخت قرارگاه جدید پلیس‌راه استان توسط این اداره کل که از شهریورماه سال ۹۴ آغاز شد ۶۹ میلیارد ریال هزینه داشته است.

ابراهیم نصری افزود: این قرارگاه در کنار ساختمان قدیمی آن ساخته شده و شامل نگهبانی، ساختمان اصلی در سه‌طبقه، ساختمان جانبی در ۲ طبقه و موتورخانه و توقفگاه خودرو است.

خراسان رضوی با ۱۴۵ میلیون تردد جاده‌ای در ۱۱۶ محور شریانی طی نیمه اول امسال جزء سه استان نخست کشور از نظر تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای بوده است.

این استان ۲۰ هزار و ۵۷۴ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین‌شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.