شناسهٔ خبر: 44441 - سرویس استان‌ها

در بازدید وزیر راه وشهرسازی مطرح شد:

ارتقای كیفیت زندگی ساكنان محله همت‌آباد اصفهان با اجرای طرح بازآفرینی شهری

آخوندی در جمع عملیات اجرایی طرح بازآفرینی محله همت‌آباد اصفهان با مشاركت مردم و در حضور عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی و مسئولان استانی و شهری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی عباس آخوندی در جریان آغاز عملیات اجرایی طرح بازآفرینی شهری محله همت‌آباد شهر اصفهان كه با مشاركت مردم انجام گرفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم این محله به خاطر وضعیت نامناسب واحدهای مسكونی با مشكلات زیادی مواجه بودند و در سنوات گذشته عمده طرح‌ها پیرامون شهرها تعریف شده بود، لذا علی‌رغم اینكه چنین طرح‌هایی بدون مشتری باقی ماند وضعیت ساكنان واحدهای بافت‌های فرسوده كه اصل گروه هدف ما به شمار می‌رفتند نیز بهبود نیافت.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اقدام انجام شده در محله همت‌آباد اصفهان بیان داشت: با تشكیل یك تعاونی محله‌ای و مشاركت مردم ۱۰۰ قطعه مسكونی تجمیع می‌شود و وزارت راه وشهرسازی با انجام طراحی به مردم كمك كرد تا از اراضی شهری یك بافت مبتنی بر استفاده شهری به طور بهینه استفاده شود.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: به منظور تسهیل شرایط برای ساكنان این محله ودیعه‌های ۲۰ میلیون تومانی با نرخ سود بانكی ۴ درصد در نظر گرفته شده تا بتوانند در طول زمان ساخت این پروژه محلی برای سكونت خود فراهم كنند.

آخوندی از همكاری كامل شهرداری و وزارت راه وشهرسازی در خصوص طراحی‌های جدید خبر داد و گفت: بافت‌ها از جهت بخش مسكن، منابع و فضای سبز ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول تصریح كرد: هرچه ارزش افزوده از طریق سرمایه‌گذاری در بافت حاصل می‌شود از آن ساكنان آن خواهد بود. از طرفی ارتقای كیفیت زندگی ساكنان این بافت‌ها را نیز در بر خواهد داشت.

عضو كابینه دولت دوازدهم در پایان خاطرنشان كرد: بحث بازآفرینی شهری به ازای تخریب یك واحد فرسوده یك واحد جدید ساخته می‌شود كه در واقع جایگزین واحدهای پرمخاطره قبلی است و این ایده در تمام استان‌های بافت‌های فرسوده، حاشیه‌ای و روستایی تمام استان‌های كشور انجام خواهد گرفت.