شناسهٔ خبر: 44444 - سرویس استان‌ها

با حضور وزیر راه وشهرسازی صورت گرفت:

بخش مهمی از شبكه شریانی كشور به بهره‌برداری رسید/ افتتاح بخش دیگری از آزادراه غرب اصفهان

افتتاح بخش مهمی از شبكه شریانی كشور شامل ۱۵ كیلومتر از آزادراه غرب اصفهان با حضور وزیر راه وشهرسازی و مقامات استانی ظهر امروز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ۱۵ كیلومتر از آزادراه غرب اصفهان ظهر امروز در جریان دومین روز از سفر وزیر راه وشهرسازی به استان اصفهان افتتاح شد.

گفتنی است طول كل آزادراه غرب اصفهان ۹۳ كیلومتر است كه تا كنون ۷۹ كیلومتر از این آزادراه در دست بهره‌برداری قرار دارد و امروز ۱۵ كیلومتر باقی‌مانده نیز افتتاح شد.

این آزادراه دارای ۵ دستگاه تقاطع غیرهمسطح است و تاكنون ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.

این آزادراه به عنوان بخش مهمی از شبكه شریانی كشور در كاهش بار ترافیكی و آلودگی هوای شهر اصفهان و انتقال سریع بار و مسافر از نقاط مهم و استراتژیكی مانند كارخانجات ذوب‌آهن، مجتمع فولاد مباركه و كارخانه‌های سیمان سپاهان، پلی‌اكریل، صنایع نظامی و پتروشیمی، فولاد سبا و صنایع حاشیه‌ساز زاینده‌رود و شهرك صنعتی مباركه به دیگر استان‌های كشور نقش بسزایی دارد.

گفتنی است خیراله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، سیدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شركت ساخت و مقامات استانی در این مراسم حضور داشتند.

وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر چهارشنبه وارد اصفهان شد تا در یک سفر سه روزه از برخی طرح های عمرانی استان اصفهان بازدید و در افتتاح برخی دیگر شرکت می کند.

وی در نخستین روز سفر خود به اصفهان از طرح های توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و عملیات اجرایی آزادراه شرق اصفهان بازدید کرد.

بازدید از دو بانده محور اصفهان- اردستان و افتتاح روکش آسفالت در سطح استان و افتتاح WIM 'توزین درحال حرکت' از دیگر برنامه های امروز سفر وزیر راه و شهر سازی به اصفهان است.

افتتاح ۱۵ کیلومتر از آزاد راه غرب اصفهان، آغاز عملیات اجرایی احیای بافت فرسوده محله همت آباد، بازدید از طرح قطارشهری بهارستان، افتتاح ایستگاه راه آهن ریز و ۱۲ کیلومتر خط اتصال به فولادمبارکه و بازدید از طرح دو خطه شدن مسیر ریلی زرین شهر به بافق از برنامه های فردا در سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان است.

بر اساس برنامه پیشنهادی سفر وزیر راه و شهرسازی، وی روز جمعه نیز از فلاورجان و طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران بازدید می کند.