شناسهٔ خبر: 44467 - سرویس جاده‌ای

برای نخستین بار در خاورمیانه؛

خط تولید باسکول توزین خودرو در حال حرکت در کاشان بهره برداری شد/ تولید بومی باسکول توزین خودرو ۴۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی دارد

افتتاح برای نخستین بار در خاورمیانه خط تولید باسکول سیستم Weigh in Motion توزین خودرو در حال حرکت (WIN) با حضور داود کشاوزیان معاون وزیر راه و شهرسازی در شرکت توزین الکتریک کاشان بهره برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت توزین الکتریک کاشان در حاشیه بهره برداری خط تولید این نوع باسکول به خبرنگاران گفت: سنسورهای WIM با ضریب خطای وزنی زیر پنج درصد قادر است در تمام انواع سطوح جاده ای مانند آسفالت سخت، معمولی و سیمانی نصب شود.

مرتضی پویان، نصب این باسکول را بسیار سریع و آسان دانست و اظهارکرد: این سامانه به هیچ تمهیدات پیچیده ای برای نگهداری آن در سطح جاده‌ها و یا تعمیر و بازبینی های کوتاه مدت نیاز ندارد.

وی افزود: این سازمانه افزون بر ذخیره‌سازی وزن محوری خودرو، تشخیص وسایل نقلیه بیش از حد مجاز سنگین برای محافظت از جاده‌ها و پل‌ها را نیز انجام می‌دهد.

وی، تردد (رفت و آمد) شمار ماشین با ۱۳ کلاس خودرو به صورت آنلاین و ارسال به سامانه جامعه سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور و ثبت تخلف را از دیگر ویژگی‌های این سامانه بیان کرد و گفت: شناسایی خودروها با بار اضافه و سرعت غیرمجاز از دیگر مزیت‌های این سامانه است.

پویان خاطرنشان کرد: پیشتر از سیستم کوارتزی برای توزین خودروها بهره گیری می‌شد که همواره با مشکلاتی مواجه بود اما هم اکنون این سیستم‌ها به نسل جدید «لودسل» تجهیز شده است.

وی مدت زمان اجرا و نصب این سیستم در محل را با کمترین زمان ممکن در مقایسه با سامانه‌های خارجی ۱۵ روز برشمرد و تصریح کرد: مهمترین ویژگی این سامانه در قیاس با سامانه‌های قدیمی آن است که می‌توان آن را بر اساس ویژگی‌های جاده طراحی و نصب کرد اما سامانه‌های قدیمی فقط در جاده‌های بسیار هموار و مسطح قابل نصب بود.

مدیرعامل شرکت توزین الکتریک کاشان همچنین ظرفیت قراردادی فعلی این شرکت را ۶۵ سامانه توزین خودرو در حال حرکت برای برخی از جاده‌های کشور بیان کرد و افزود: تولید و بومی سازی این سامانه در شرکت توزین الکتریک ۴۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی داشته است.

پویان با اشاره به اینکه راه اندازی خط تولید سامانه توزین خودرو در حال حرکت بطور مستقیمم برای بیش از ۱۵۰ نفر شغل ایجاد کرده است، یادآور شد: ضریب دقت این سامانه بالای ۹۰درصد است.

نخستین سامانه توزین خودرو در حال حرکت (WIM) روز گذشته (چهارشنبه ) در جاده  اردستان - کاشان با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری شد.