شناسهٔ خبر: 4449 - سرویس جاده‌ای

نقوی حسني در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي:

تأثیر توجه وزارت راه به معماری و منظر در آزادراه حرم تا حرم بر کاهش تصادفات/ بار عمده‌ای از ترافیک تحمیلی به استان تهران کاهش می‌یابد

تقاطع غيرهمسطح غربي شهرستان گرمسار عضو مجمع نمایندگان استان تهران نگاه و توجه وزارت راه و شهرسازی به معماری و منظر راه در پروژه آزادراه قم-گرمسار را مثبت٬ خوب و حائز اهمیت خواند و گفت: این مسئله تأثیر زیادی بر نحوه رانندگی و جلوگیری سوانح جاده‌ای دارد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه بخشی از آزادراه حرم تا حرم در استان تهران قرار دارد گفت: قطعه قم-گرمسار این آزادراه یک مسیر اتصالی استراتژیک بین جنوب و مرکز با شرق و شمال کشور است به ویژه آنکه بار عمده‌ای از ترافیک تحمیلی به استان تهران را کاهش می‌دهد و مسیر ارتباطی قم به گرمسار را نیز کوتاه‌تر می‌کند.

وی افزود: با افتتاح قطعه قم-گرمسار دیگر مسافران مجبور نیستند که ابتدا از آزادراه قم به تهران بیایند و سپس عازم شمال و شرق کشور شوند بلکه از همین مسیر تردد خواهند کرد و ضمن کوتاه شدن زمان عبور و مرور آنها٬ ترافیک جاده‌ای استان تهران نیز کاهش می‌یابد.

نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: استان تهران از طریق دو مسیر آنتنی یعنی جوادآباد و پیشوا به آزادراه حرم تا حرم متصل می‌شود که هر دو مسیر یادشده مصوبه هیئت دولت را دارند و هم اکنون عملیات اجرایی آنها در دست اقدام است و پس از بهره‌برداری عبور و مرور مردم شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران به مرکز و جنوب کشور تسهیل می‌شود.

وی به آثار فرهنگی و اجتماعی آزادراه حرم تا حرم اشاره کرد و ادامه داد:‌ مسیر آزادراه از کنار روستاهای بسیاری می‌گذرد که در حاشیه جاده مراکز فرهنگی فعال خواهند شد٬ ضمن آنکه باغات و مراکز کشت‌وصنعت رونق می‌گیرند. همچنین قطعه قم-گرمسار دسترسی به مناطق گردشگری جنوب استان تهران به ویژه منطقه کویر و سیاه کوه را راحت‌تر می‌کند و به طبع آثار مطلوبی بر حوزه اجتماعی و فرهنگی به جا می‌گذارد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران نگاه و توجه وزارت راه و شهرسازی به معماری و منظر راه در پروژه آزادراه قم-گرمسار را مثبت٬ خوب و حائز اهمیت خواند و یادآور شد: تأسیس مراکز رفاهی و فرهنگی در فواصل تعریف شده به لحاظ مهندسی از مسیر آزادراه تأثیر زیادی بر نحوه رانندگی و جلوگیری از خسارات مالی و جانی مسافران دارد چون رانندگان باید بتوانند در فواصل معینی در مکانی مناسب استراحت کنند بنابراین امیدواریم این طرح مثبت در سایر آزادراه‌های کشور نیز پیاده شود.

نقوی اظهار کرد: توسعه راه در کشور توسعه سایر حوزه‌های عمرانی را در پی دارد بنابراین مجلس با نگاهی مثبت پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در بند ل تبصره ۵ لایحه بودجه 94 را تأیید کرد تا صندوق توسعه ملی نسبت به اعطای تسهیلات ارزی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا تعاونی برای طرح‌های توسعه‌ای شقوق مختلف حمل و نقل مجاز باشد.

با پایان یافتن عملیات اجرایی قطعه اول آزادراه حرم تا حرم، آزادراه قم – گرمسار در تاریخ پنجم اسفند ماه سال جاری با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود./