شناسهٔ خبر: 44502 - سرویس استان‌ها

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی:

رفع تصرف ۲۶ هزار مترمربع از اراضی دولتی به ارزش ۱۳ میلیارد تومان در خراسان رضوی

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی از رفع تصرف ۲۶ هزار مترمربع از اراضی ملی استان به ارزش ۱۳ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سرهنگ ستاد کیومرث میرابی مقدم با اعلام این خبر افزود: در اجرای حکم دادگاه، زمینی به مساحت ۲۶ هزار مترمربع در منطقه نغندر طرقبه که دارای سوله و ساختمان اداری و نگهبانی به متراژ حدود ۳ هزار مترمربع  بود رفع تصرف و اعاده به وضع سابق گردید.

وی ادامه داد: برای اجرای حکم رفع تصرف، متصرف به یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان دعوت و پس از ارشاد و راهنمایی، نامبرده داوطلب تخریب ساخت و سازهای خود در اراضی دولتی با هزینه خود شد و در چند مرحله تحت نظارت یگان حفاظت جمع‌آوری سقف سوله، برچیدن آهن‌آلات و اسکلت و تخریب بنا صورت گرفت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی به نقش سازنده مردم در پیشگیری از تصرف و  حفاظت از اراضی ملی و دولتی اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند با شماره تلفن‌های ۲- ۳۳۴۹۲۱۸۱ تماس بگیرند و هر گونه دخل و تصرف، تعرض، دخالت در اراضی ملی و دولتی را به  یگان حفاظت اعلام فرمایند.

وی توصیه کرد: شهروندان گرامی برای پیشگیری از هرگونه ضرر و زیان، در زمان خرید زمین و ملک، برای اطمینان از اصالت ملک مورد نظر، از سازمان‌های مربوطه استعلام بگیرند چون بسیاری از افراد به صورت قولنامه‌ای ملکی را خریداری و بعد مشخص شده که ملک خریداری شده جزو اراضی ملی و دولتی بوده است که  این افراد علاوه بر ضرر مالی، خسارت‌هایی نیز پرداخت کرده‌اند.