شناسهٔ خبر: 44571 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبر داد:

گردنه لایرز نی‌ریز در استان فارس تبدیل به بزرگراه می‌شود

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: گردنه معروف حسین‌آباد (لایرز نی‌ریز) در مسیر محور شریانی شیراز – استهبان – نی‌ریز – قطرویه با اولویت حذف گردنه و کاهش حوادث ترافیکی در دست عملیات اجرایی احداث بزرگراه است و تمام تلاشمان را می‌کنیم که تا انتهای امسال یا اوایل سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس در حاشیه بازدید از پروژه‌های راهسازی شرق استان که با حضور استاندار فارس و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی انجام شد، گفت:

پروژه محور ارسنجان به آباده طشک تا نی‌ریز تبدیل به راه اصلی شده و مسیر محور مشکان به جعفرآباد که در حقیقت این محور مشکان به هرات یزد و نی‌ریز را به آباده طشک متصل و ارتباط استان فارس به استان یزد را از سمت شرق استان کوتاه‌تر می‌کند به طول ۲۳ کیلومتر در دست اجراست که به دلیل مشکلات مالی عملیات احداث پروژه فعلاً متوقف است و تلاش می‌کنیم مشکلات مالی را حل و پروژه را فعال نماییم.

وی افزود: محور شریانی شیراز – استهبان – نی‌ریز – قطرویه به طول ۶۰ کیلومتر در دست اجرای عملیات احداث بزرگراه است که ۲۵ کیلومتر آن به اتمام رسیده و زیر عبور ترافیک می‌باشد و مابقی مسیر پیمانکار فعال است و تا اوایل سال آینده بخشی از مسیر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: ۱۲ کیلومتر مسیر این بزرگراه به محیط‌زیست با مشکل روبرو شده بود که با حضور استاندار تعامل شد و مشکل مرتفع شد.

تکاور افزود: ۴۰ کیلومتر بعد از قطرویه به سمت سیرجان در دست مطالعه می‌باشد که به‌زودی به مناقصه گذاشته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در ادامه بازدید از پروژه‌های راهسازی شرق استان از محور قطرویه به بنه کلاغی و محور روستایی وزیره بازدید کرد و گفت: ۳۲ کیلومتر از قطرویه تا وزیره تعریض و آسفالت شده و این محور روستایی به محور اصلی تبدیل شده است.

تکاور در خصوص بازدید از پروژه راه‌آهن شیراز – استهبان – نی‌ریز – گلگهر سیرجان افزود: این پروژه به طول ۳۴۶ کیلومتر است که در ۲ قطعه به طول ۱۹۰ کیلومتر در دست اجراست و ۸ تونل در طول مسیر وجود دارد که بازگشایی ۷ تونل آن به اتمام رسیده است.

عملیات اجرایی تمام قطعات و تونل‌ها فعال می‌باشد و مقرر شد مشکلات مالی این پروژه توسط تبادار استاندار فارس پیگیری و حل گردد.