شناسهٔ خبر: 4462 - سرویس پربحث‌ترین اخبار

رییس چهارمین کنگره بین‌المللی ایمنی راه‌ها:

۳۰۰ هزار معلول نتيجه تصادفات رانندگی در يك سال / علت ۹۰ درصد قطع نخاعی‌ها تصادفات جاده‌ای است

تصادف جاده‌ای رییس چهارمین کنگره ایمنی راه‌ها با بیان اینکه سوانح رانندگی در ایران سالانه ۳۰۰ هزار معلول به جای می‌گذارد، گفت: ۹۰ درصد قطع نخاعی کشور در اثر تصادفات جاده‌ای پدید می‌آید.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از ایرنا، پروفسور «علی گرجی» روز چهارشنبه در حاشیه چهارمین همایش کنگره بین المللی ایمنی راهها در جمع خبرنگاران افزود: یک ضربه خفیف در اتصال بین گردن و جمجمه می تواند فرد را به کما ببرد و یا عوارض رفتاری و روانی برای او ایجاد کند.

وی درمورد لزوم استفاده از کلاه ایمنی برای کودکان در هنگام دوچرخه سواری و استفاده از صندلی کودک در خودرو گفت: اگر موارد ایمنی رعایت شود، تعداد معلولان و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی کاسته می شود.

گرجی درمورد تعداد معلولان ناشی از تصادفات رانندگی در ایران افزود: طبق تحقیقات، ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر بر اثر تصادفات، دچار معلولیت ذهنی و جسمی می شوند که تا آخر عمر این معلولیت با آنها همراه است.

رییس مرکز علوم اعصاب دانشگاه مونستر آلمان درباره تعداد تلفات و مجروحان ناشی از تصادفات رانندگی در آلمان گفت: در آلمان سالانه حدود ۳۶۰۰ نفر جان خود را از دست می دهند و ۲۵ هزار نفر مجروح می شوند که از این تعداد حدود ۲۵۰۰ نفر دچار معلولیت دائمی می شوند.

پروفسور گرجی ادامه داد: اگر تمام دستگاه های مرتبط، با یکدیگر همکاری داشته باشند، تعداد تلفات تصادفات در ایران به شدت کاهش می یابد.

وی یکی از راهکارها برای وقوع این مهم را، ایجاد یک شماره تلفن تماس امدادی اعلام کرد.

چهارمین گردهمایی بین المللی ایمنی راه و دومین گردهمایی بین المللی نوروتروما، روز چهارشنبه در تالار اجتماعات معاونت توانبخشی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.