شناسهٔ خبر: 44651 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان اعلام کرد:

پیش‌بینی ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین حسینی در هرمزگان

داریوش باقرجوان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی ۱۶ هزار نفر زائر اربعین حسینی به کربلای معلی پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان، داریوش باقرجوان گفت: ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی ۱۶ هزار نفر زائر اربعین حسینی به کربلای معلی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان افزود: تأمین اتوبوس‌های زائرین کربلای معلی به شکلی صورت گرفته که به سفرهای همشهریانی که میل سفر و زیارت به شهرهای مشهد، قم و شیراز دارند خللی ایجاد نشود.

باقرجوان گفت: با هماهنگی با سازمان حج و زیارت مقرر شده زائران به صورت کاروانی یا شبه کاروانی و با مدیریت سازمان حج و زیارت و صدور ویزا برای زائران برای اربعین حسینی به کربلا اعزام شوند و از واگذاری اتوبوس به افراد خارج از درخواست سازمان حج و زیارت خودداری می‌شود.

وی بیان کرد: هماهنگی‌های لازم برای استقرار تیم کارشناسی مدیران فنی با نظارت اداره کل برای بررسی‌های لازم فنی و ایمنی ناوگان اعزامی قبل از سفر انجام شود.

وی افزود: همچنین مقرر شده با تهیه لیستی از رانندگان ناوگان اعزامی به کربلای معلی آموزش‌های حرفه‌ای قبل از سفر برای این رانندگان برای ارائه خدمات مناسب به زائران دیده شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: این اداره کل در خصوص کنترل نرخ‌های کرایه مصوب هم تمهیداتی در نظر گرفته است که پس از تعیین نرخ کرایه حمل زائرین نیز کمیته مرکزی حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین حسینی (ع) متعاقباً اعلام خواهد کرد.