شناسهٔ خبر: 44667 - سرویس مسکن و شهرسازی

كیانپور در دومین دوره رویداد ملی جستار كیفیت بیان كرد:

ضرورت توجه به بازآفرینی شهری به عنوان ركنی انكار ناپذیر در كشور/ لزوم همكاری تمامی ارگان‌های خدماتی در حوزه نوسازی بافت‌های ناكارآمد

كیانپور نایب رئیس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مسكن و كیفیت زندگی شهری به عنوان یك مقوله فرابخشی محسوب شده و قطعا در حوزه بازآفرینی شهری به عنوان یك ضرورت انكار ناپذیر به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی كیانپور نایب رئیس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور در دومین دوره رویداد ملی جستار كیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری در چارچوب اندیشه ایران‌شهری ضمن تاكید بر اهمیت موضوع بازآفرینی شهری و ارتقای كیفیت زندگی بیان كرد: مسكن و كیفیت زندگی شهری به عنوان یك مقوله فرابخشی محسوب شده و قطعا در حوزه بازآفرینی شهری به عنوان یك ضرورت انكار ناپذیر به شمار می‌رود.

كیانپور در ادامه رسیدگی و پیگیری مسئله بازآفرینی شهری را متعلق به یك دستگاه خاص ندانست و گفت: بدون شك باید یك برنامه آمایش سرزمینی در این حوزه تهیه شده و در توسعه و عمران شهرها از آن استفاده شود.

وی همچنین ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ چالش شهری در كشور داریم كه برای هركدام در سایر كشورهای توسعه یافته راه‌حل و چاره‌ خاص خودش وجود دارد. راهكاری كه می‌بینیم در نهایت منجربه همین مفهوم بازآفرینی شهری می‌شود.

نایب رئیس عمران كمیسیون مجلس شورای اسلامی با تاكید براینكه شركت عمران و بهسازی شهری ایران به نمایندگی از وزارت راه وشهرسازی باید سكان‌دار این طرح باشد گفت: شركت عمران و بهسازی باید در طرح بازآفرینی نقش هدایت‌گر و تسهیل‌گر را داشته و باید كار اجرایی را به بخش خصوصی بسپارد.

كیانپور در ادامه سخنان خود حضور بانك مركزی شهرداران، وزارت اقتصاد و دارایی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در ستاد بازآفرینی شهری خالی دانست و گفت: باید تلاش كنیم تا تمامی ارگان‌ها را در ستاد ملی و این گردهمایی علمی كنار یكدیگر جمع كرده و برای نوسازی و احیای بافت فرسوده به كار بگیریم. بدون شك شركت عمران و بهسازی نمی‌تواند به تنهایی جستار كیفیت زندگی شهری و بازآفرینی را انجام دهد. به همین دلیل سایر دستگاه‌ها نیز باید به كمك آن بیایند.

وی در پایان با تاكید براینكه وزارت راه وشهرسازی نمی‌تواند به نوسازی سالانه ۲۷۰ محله در كشور بپردازد گفت: تك تك ارگان‌های خدماتی باید از طریق برنامه ستاد بازآفرینی به داد بافت‌های ناكارآمد و سكونتگاه‌های غیررسمی رسیده و آن را به شكل منسجمی برسانند كه این اقدام نیز تنها با جلب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه اجرایی خواهد شد.