شناسهٔ خبر: 44707 - سرویس بنادر و دریانوردی

در بندر خرمشهر برگزار شد:

جزئیات برگزاری مانور اطفاء حریق در بندر خرمشهر

مانور مانور عملیاتی اطفاء حریق و امداد و نجات در بندر خرمشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، این مانور در راستای ارزیابی و ارتقاء دانش فنی و آمادگی نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی بندر خرمشهر در مقابله با حوادث و هماهنگی بین نیروهای همکار جهت کنترل و کاهش میزان خطرات و خسارات احتمالی به کالاهای موجود در انبار شماره یک برگزار شد.

ارزیابی تجهیزات اطفاء حریق، سیستم‌های ارتباطی، شناسایی و ارزیابی ریسک‌های موجود در حادثه و عملکرد فرماندهی حادثه از دیگر اهداف این مانور بود.

ابتدا در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع حریق در انبار شماره یک، تیم آتش‌نشانی بندر خرمشهر در محل حادثه استقرار یافت و در ادامه پس از بررسی وضعیت توسط فرمانده عملیات و کسب اطلاعات لازم، کالاهای درون انبار توسط دو دستگاه لیفتراک با نظارت کارکنان گارد از محل حریق جداسازی شد.

پس از تخلیه دود داخل انبار با استفاده از سیستم تهویه هیدرولیکی و اطفاء کامل حریق، جمع‌آوری تجهیزات و ایمن‌سازی محل حادثه صورت گرفت.

در این مانور یک دستگاه آمبولانس، آتشخوار، تانکر آب‌رسانی و خودروی فرماندهی آتش‌نشانی مورد استفاده قرار گرفت و علاوه بر تیم‌های واکنش سریع، عملیات اطفاء حریق، امداد و نجات، تیم‌های پشتیبانی گارد و انتظامات، حراست، امور بندری و ترمینال‌ها نیز حضور فعالی داشتند.

همچنین مانور مذکور توسط تیم ممیزی و ارزیابی‌کننده سازمان بنادر و دریانوردی مورد بررسی قرار گرفت.