شناسهٔ خبر: 44758 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد:

بازیابی هویت اصیل معماری و به‌کارگیری دانش روز مهندسی اساسی‌ترین اهداف جشنواره ساختمان‌های برتر

سخنرانی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین و رئیس دومین جشنواره ساختمان‌های برتر در روز اختتامیه این جشنواره گفت: خانه و ساختمان خوب، بنایی است که افزون بر به‌کارگیری واپسین دانش و فناوری‌های مهندسی به گونه‌ای احداث شود که با دیدن و زندگی کردن در آن احساس غربت نکرده و فرهنگ و تمدن کهن ایران اسلامی را در آن حس کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در آیین اختتامیه دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین عنوان کرد: دومین جشنوارهٔ ساختمان‌های برتر استان قزوین در پی دست یافتن به یک ساختمان و خانهٔ خوب است در روزگاری که در آن زندگی می‌کنیم.

وی افزود: پیشینهٔ معماری و شهرسازی این کشور نشان می‌دهد که در سایهٔ نامی یکسان، هویتی یکدست و دل‌هایی به هم پیوسته، خانه و شهرهایی داشتیم متفاوت، بومی، ایمن و سرشار از دوستی و مهربانی، امروز نیز باید به در نظر گرفتن این معیارها در پی بهبود کیفیت ساخت و ساز در ساختمان‌های خود باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: بخش کیفیت برای اولین بار است که در این دوره از جشنواره به آن افزوده شده و آثار مربوط به آن در دبیرخانه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

حق لطفی اظهار کرد: بخش معماری این جشنواره شامل ارزش‌های معماری و هویتی و بخش کیفیت نیز در محورهایی چون سازه، معماری، تأسیسات برقی و مکانیکی برگزار شد.

رئیس دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان در پایان یادآور شد: این جشنواره در ۲ بخش ساختمان‌های ۲ تا هفت طبقه و یا کمتر از ۳۰ واحد و مجتمع‌های بیش از هفت طبقه و یا بالای ۳۰ واحد مسکونی برگزار شده و آثار برتر این جشنواره از بین ۴۴ اثر دریافت شده انتخاب شدند.