شناسهٔ خبر: 44792 - سرویس استان‌ها

در جنوب استان کرمان انجام شد:

مبادله موافقت‌نامه فی‌مابین اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان و بنیاد مستضعفان

تفاهم نامه در راستای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با موضوع سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی، زیرساخت، فرهنگی، درمانی، ورزشی و عمرانی در شهرستان قلعه گنج مبادله شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، تفاهم‌نامه همکاری با هدف معیشت پایدار و کار با مردم و برای مردم تحت عنوان طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان قلعه گنج به امضا طرفین رسید.

محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: موضوع توافق‌نامه احداث پل رمشک در شهرستان اقتصاد مقاومتی قلعه گنج است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از فاکتورهای توسعه پایدار برخورداری از راه مناسب است و همچنین با توجه به نام‌گذاری سال ۹۶ توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال جهت تولید اشتغال پایدار و جذب گردشگر و جلوگیری از خالی شدن روستاها و مهاجرت به شهرها ساخت راه‌های روستایی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

ساردوئی با اشاره به نیاز مردم آن منطقه جهت عبور از رودخانه بزرگ رمشک گفت: در این راستا گام بزرگی جهت این امر مهم با تنظیم تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین بنیاد جانبازان و مستضعفان و اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان  جهت ساخت پل بر روی رودخانه رمشک برداشته شده است که مقرر گردیده ۵۰ درصد هزینه ساخت این پل توسط بنیاد و مابقی توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین شود و پروژه توسط اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان اجرا شود برآورد ساخت پل مذکور مبلغ ۱۰ میلیارد ریال است.

 لازم به توضیح است با اتمام آسفالت محور رمشک-ناگ-گوتیج و ساخت پل رمشک بالغ بر ۱۵۸۹ خانوار از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد و ارتباط جنوب استان کرمان با شهرستان نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان که بندر چابهار به جنوب کرمان وصل می‌کند و نقش مهم توسعه منطقه جنوب کرمان در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به ویژه بهبود ترانزیت کالا، ارتباط با سواحل مکران و توسعه صنعت گردشگری را دارد.

وی در ادامه بیان کرد: محور رمشک-ناگ-گوتیج به طول کلی ۲۹ کیلومتر تاکنون ۱۲ کیلومتر آسفالت شده و ۵ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

 لازم به ذکر است: که تاکنون اعتباری حدود ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده و جهت تکمیل مسیر به اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال نیاز است.