شناسهٔ خبر: 44885 - سرویس شرکت‌ها

کاهش دما در سواحل خزر‌ از فردا‌ و بارش در برخی مناطق/ آسمان تهران فردا صاف است

هوا شناسی - صاف و آفتابی از بعدازظهر دوشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی، کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود و سپس روزهای چهارشنبه و پنجشنبه روند افزایش دما در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل خزر رخ خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، براساس نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی، امروز جوی آرام در غالب مناطق کشور حاکم است؛ از بعد از ظهر دوشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی، کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و بارش پراکنده در برخی نقاط اردبیل، گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از اوایل دوشنبه‌شب و روز سه‌شنبه در جزایر واقع در تنگه هرمز افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه با عبور موج ضعیفی از غرب کشور، افزایش ابر و بارش پراکنده و خفیف در ارتفاعات زاگرس مرکزی دور از انتظار نیست.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه روند افزایش دما در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل رخ خواهد داد و از روز جمعه از سمت شمال غرب و غرب خزر روند کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۳ و ۱۱ درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر ‌سردترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی‌ تا ۲۸ مهرماه سال جاری، هفت میلی‌‌متر ثبت شد؛ میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۳.۹ میلی‌متر بود‌؛ بارش سال جاری ۱۷۸.۲ درصد بارش سال گذشته است؛ بیشترین میزان بارش در هفته چهارم متعلق به منطقه آمل استان مازندران به میزان ۹۱.۸ میلی‌متر بوده است./