شناسهٔ خبر: 44894 - سرویس استان‌ها

در شش ماه اول امسال صورت گرفت:

رشد ۹ درصدی جابجایی کالا در خراسان جنوبی طی شش ماه اول امسال

کامیون سرپرست معاونت حمل‌ونقل خراسان جنوبی از رشد قابل‌توجه جابجایی کالا در خراسان جنوبی طی شش ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، رشد قابل‌توجه جابجایی کالا در شش ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام شد.

مهدی گرجی سرپرست معاونت حمل‌ونقل استان با اعلام این خبر افزود: بررسی انجام شده از سیستم کنترل بارنامه، تناژ جابجا شده در شش ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت ۲۱۱۰۰۳۵ تن کالا با تعداد  ۱۴۴۸۱۷ سفر کامیونی در سطح استان به مقاصد درون و برون‌استانی جابجا شده است.

وی بیان کرد: عمده کالاهای جابجا شده از مبدأ استان به ترتیب، سیمان – سنگ سنگ‌بری – خاک معدنی – زغال‌سنگ و مصالح ساختمانی بوده است.

گرجی همچنین افزود: در حال حاضر تعداد ۸۴۱۵ نفر راننده در حمل‌ونقل کالای استان با استفاده از ۳۷۸۰ دستگاه انواع کامیونت، کامیون و تریلی در این حوزه فعال هستند و عمر متوسط ناوگان حمل‌ونقل کالای استان برابر ۱۲.۵۸ سال است که نسبت به متوسط عمد ناوگان کشوری (۱۶.۴۴ سال) از وضعیت مطلوبی برخوردار است.