شناسهٔ خبر: 44971 - سرویس استان‌ها

مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اسفراین خبر داد:

انجام ۱۲۰ کیلومتر خط‌کشی و عملیات تیغ‌زنی ۸۰۰ کیلومتر از جاده‌های شهرستان اسفراین

ماشین آلات راهداری مدیر راهداری و حمل‌ونقل شهرستان اسفراین در خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال برای ارتقای ایمنی ترددهای جاده‌ای ۱۲۰ کیلومتر خط‌کشی و عملیات تیغ‌زنی در ۸۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان انجام شده است، این در حالیست که به گفته وی طی نیمه نخست امسال پنج دستگاه ناوگان راهداری در این شهرستان تعمیر اساسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، ابراهیم ذاکری با اشاره به اینکه علائم به عنوان زبان گویای جاده‌ها کمک شایانی به ارتقای ایمنی سفرها در محورهای مختلف دارد اظهار کرد: در این مدت ۵۶۵ علائم در جاده‌های این شهرستان نصب شده است.

وی گفت: شستشوی علائم به تعداد ۶۵۰ عدد، تعمیر علائم به تعداد ۵۵۰ عدد از دیگر اقدامات برای افزایش و تقویت علائم جاده‌ای است.

مدیر راهداری و حمل‌ونقل شهرستان اسفراین بیان کرد: در نیمه نخست امسال ۵۰۰ شاخه گاردریل در جاده‌های استان نصب شده است.

وی افزود: برف‌روبی و نمک‌پاشی در محور بجنورد- بام به طول ۱۰۰ کیلومتر، ریزش برداری به میزان هفت هزار مترمکعب انجام شده است.

ذاکری با اشاره به مرمت ساختمان‌های راهداری به عنوان یک اقدام برای افزایش امکان خدمات به مسافران در جاده‌ها گفت: طی امسال کارهای مرمتی در راهدارخانه اسدلی انجام شد.

مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اسفراین افزود: پنج هزار و ۵۰۰ متر شبکه روشنایی گردنه اسدلی تعویض و اصلاح شده است.

ذاکری تصریح کرد: اجرای اقدامات برای نگهداری شبکه روشنایی گردنه اسدلی از دیگر برنامه‌هایی است که برای کمک به ایمنی سفرها انجام می‌شود و در نیمه نخست امسال اقدامات لازم برای نگهداری روشنایی شبکه روشنایی گردنه اسدلی محقق شده است.

وی نگهداری ۲۹۸ چراغ چشمک‌زن و تعمیر ۱۵۰ چراغ چشمک‌زن را از دیگر اقدامات در راستای خدمات‌رسانی به مسافران و ارتقای ایمنی سفرها عنوان کرد.

ذاکری اظهار کرد: در این مدت ۹ دستگاه پل توسط راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اسفراین انجام شده است.

وی تنقیه ۷۸ دستگاه پل، ترانشه‌برداری به میزان ۳۹ هزار مترمکعب، نگهداری از ۲ هزار اصله درخت و فضای سبز محور بجنورد –حکم‌آباد را از دیگر اقدامات انجام شده در مدیریت راهداری و حمل‌ونقل شهرستان اسفراین عنوان کرد.

ذاکری همچنین گفت: طی این مدت روکش آسفالت محور عمارت به طول سه کیلومتر اجرایی شده است.

وی شن‌ریزی راه‌های خاکی به طول ۱۰ کیلومتر، پخش و کوبیدگی به طول ۱۰ کیلومتر، ترانشه‌برداری سنگی به میزان سه هزار مترمکعب را از اقدامات انجام شده در این اداره عنوان کرد.

ذاکری گفت: ایجاد دپو خاک‌ریز جلو پل به تعداد ۴۱۰ دستگاه، ایجاد گارد ریسه خاکی در محل پرتگاه در محور بجنورد –روئین-اردغان و سنخواست به طول ۳۷ کیلومتر از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

وی بیان کرد: ایجاد شیارهای لرزاننده از دیگر اقدامات برای کمک به انجام سفرهای ایمن است که برای جلوگیری از خواب‌آلودگی رانندگان در مکان‌های معین نصب می‌شود.

مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اسفراین افزود: امسال شیار لرزاننده عرضی در ۱۰ مقطع ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امسال سه دستگاه دوربین مجازی در محورهای شهرستان نصب شده است، گفت: امسال پنج مورد سرعت کاه پلاستیکی و ۲۳ سرعت کاه آسفالتی نیز در محورهای شهرستان ایجاد شده است.

ذاکری عنوان کرد: برای جلوگیری از حادثه‌ای احتمالی دپوی خاکی در جلوی گاردهای نصب شده در ۵۴ کیلومتر از محورها ایجاد شده است.

ذاکری در رابطه با تعمیر ۵ دستگاه ناوگان راهداری این شهرستان اظهار کرد: تعمیر اساسی ماشین‌آلات و ناوگان راهداری برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران و رانندگان عبوری از جاده‌های این شهرستان در برنامه قرار دارد.

مدیر راهداری و حمل‌ونقل شهرستان اسفراین افزود: طی این مدت برای ارتقای ایمنی ترددهای جاده‌ای، سه هزار مترمربع عملیات لکه‌گیری در جاده‌های شهرستان انجام شده است.

وی نصب ۱۵۰۰ عدد رفلکتور، شانه سازی در جاده‌ها به طول ۱۸ کیلومتر و تنظیم شیب شیروانی در طول ۱۵ کیلومتر از محورهای این شهرستان را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

وی گفت: در این مدت ۲۴ مورد مجوز ساخت و ساز صادر شده است و هشت مورد سازه‌ای حریم راه با حکم دادستانی تخریب شده است.

ذاکری تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز را در راستای صیانت از حریم راه‌ها عنوان کرد و گفت: برای ارتقای ایمنی سفرها، از هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی در حریم راه جلوگیری و با آن برخورد می‌شود.