شناسهٔ خبر: 44996 - سرویس بنادر و دریانوردی

قدردانی مدیرعامل سازمان بنادر از اقدامات اداره کل بنادر مازندران در بخش ساماندهی سواحل

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در بخش ساماندهی سواحل و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز ساحلی قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، محمد راستاد عصر دوشنبه ۱ آبان ماه در جلسه شورای اداری اداره کل بنادر مازندران در بندر نوشهر با اعلام این مطلب افزود: با توجه به گردشگر پذیر بودن و گستردگی سواحل استان مازندران، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تخریب سواحل باید به طور جد پیگیری شود تا مردم بتوانند به آسانی از این نعمت بزرگ خدادادی بهره ببرند.

 وی با بیان نقش بندر در توسعه اقتصادی بیان کرد: ما در قبال مردم منطقه مسئولیم لذا باید با رونق هر چه بیشتر فعالیت‌های بندر به اقتصاد منطقه، استان و کشور کمک کنیم.

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر لزوم تغییر رویکرد جدی در زمینه جذب سرمایه‌گذاری در بنادر شمالی تصریح کرد: خوشبختانه پروژه‌های سرمایه‌گذاری که امروز در بندر نوشهر به امضاء رسید به توسعه صادرات توجه ویژه دارد لذا ایجاد فضای اعتماد برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بسیار ضروری است.

 وی همچنین از برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی برای تأمین تجهیزات دریایی مانند لایروب، شناور ناجی و ... برای بنادر شمالی به‌ویژه بندر نوشهر خبر داد.

 سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات و دستاوردهای بنادر نوشهر و فریدونکنار طی سال‌های اخیر پرداخت.

 وی با بر شمردن چالش‌ها و مشکلات فرا روی توسعه بندر نوشهر خواستار مساعدت مسئولان ارشد سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای طرح‌های توسعه این بندر شد.

 محمدعلی حسن‌زاده عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست بر لزوم توجه به مطالعات جامع بنادر بازرگانی برای اجرای پروژه‌های زیربنایی در بنادر نوشهر و فریدون‌کنار تأکید کرد.

 وی با اشاره به نقش و جایگاه بندر در اقتصاد ملی و منطقه‌ای عنوان کرد: ظرفیت خوبی در بنادر شمالی کشور برای تخلیه و بارگیری انواع کالاهای وارداتی و صادراتی وجود دارد که باید زمینه استفاده بهینه از این ظرفیت‌های بالقوه با تلاش همه همکاران فراهم شود و سازمان بنادر و دریانوردی نیز از طرح‌های توسعه‌ای کارشناسی شده در بنادر حمایت می‌کند.