شناسهٔ خبر: 45039 - سرویس استان‌ها

مدیر پایانه مرزی دوغارون اعلام کرد:

پایانه مرزی دوغارون معبر زائرین اربعین حسینی از افغانستان

پایانه مرزی دوغارون مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: پایانه مرزی دوغارون، دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پرترددترین معبرهای زمینی کشور در بخش کالا و مسافر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، کریم نوایی نظامی مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: کارکنان پایانه مرزی علاوه بر خدمت‌رسانی به مترددین و مسافرین خارجی از ابتدای ماه محرم پذیرای عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) بوده و در حال حاضر در حال آماده‌سازی و فراهم نمودن امکانات برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی است.

نوایی ادامه داد: با هماهنگی سپاه پاسداران، گمرک شهید ناصری دوغارون، گذرنامه مرز زمینی و مرزبانی محترم موکبی دایر خواهد شد و از زائرین عزیز کشور افغانستان استقبال و پذیرایی می‌شود.

مدیر پایانه مرزی دوغارون در خصوص ترانزیت کالا در این پایانه مرزی ادامه داد: در ۶ ماهه سال جاری بیش از ۷۲ هزار تن کالا توسط بیش از ۳۸ هزار دستگاه تریلی جابجا شده است. این در حالی است که اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توجه به نیازهای موجود در منطقه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش درآمدهای غیرنفتی اقدام به بهسازی سالن تجاری و نصب سیستم تهویه مطبوع با اعتباری بالغ بر ۹/۵ میلیارد ریال نموده است تا بتواند امکاناتی مناسب و شایسته کشور عزیزمان برای مترددین و تجار فراهم نموده و دروازه‌ای طلایی برای انجام مبادلات و معبری امن برای ترانزیت کالا و تردد مسافرین مرزی باشد.

کریم نوایی نظامی بیان کرد: در بخش مسافری روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل رانندگان، مسافران، کارکنان بخش‌های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه مرزی تردد دارند.

وی در پایان به جایگاه پایانه مرزی دوغارون نیز اشاره کرد و افزود: این پایانه رده دوم صادرات و پنجم ترانزیت خروجی در بین پایانه‌های مرزی کشور دارد و ۱۵ درصد از سهم صادرات را از آن خود کرده است.