شناسهٔ خبر: 45042 - سرویس مسکن و شهرسازی

عرفانیان مطرح کرد:

تلاش برای تسری مباحث بازآفرینی در رشته‌های گوناگون حوزه نظام مهندسی/ تاکید بر ورود رویکرد جدید بازآفرینی به بخش‌های آموزشی مهندسان

منا عرفانیان عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ضمن ابراز خرسندی از این که رؤسای کمیته آموزش ادارات نظام مهندسی در کارگاه آموزشی مباحث بازآفرینی خواستار تسری این موضوع در رشته‌های مختلف حوزه نظام مهندسی شدند گفت: در صورت اجرایی شدن این مسئله قطعا جریان خوبی در آموزش حرفه‌مندان و متخصصین در حوزه‌های ارتقای کیفیت زندگی پدید خواهد آمد.

منا عرفانیان عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص همکاری این شرکت با دفتر مقررات ملی ساختمان پیرامون وارد کردن بحث بازآفرینی در فصول آموزشی نظام مهندسی بیان کرد: طبق گفتگوهای انجام شده بین شرکت عمران و بهسازی و دفتر مقررات ملی ساختمان قرار شد تا مباحث بازآفرینی و موارد مربوط به آن در حوزه کیفیت زندگی در فصول آموزشی نظام مهندسی که برای ارتقای پایه مهندسان تدریس می‌شود گنجانده شود.

عرفانیان در ادامه با اشاره به خلا‌های موجود در برخی از بخش‌های آموزشی این حوزه و نیاز آن‌ها به تغییر گفت: با توجه به این موارد و جلسات برگزار شده تعدادی از عناوین تغییر و مباحث جدید برای دوره‌های کارشناسی و کاردانی مهندسان معمار و شهرساز پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما از این طریق موفق به برقراری ارتباط خوبی با نیروهای متخصص و مهندسین سایر استان‌ها شده و توانستیم تا این تغییر رویکرد وزارت راه و شهرسازی را به حوزه حرفه و سایر بخش‌های اموزشی تسری دهیم.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با تأکید بر اهمیت موضوع بازآفرینی در مباحث شهری بیان کرد: با توجه به این مهم اولین دوره آموزشی را برگزار و کتابچه جدید تدوین شده با سرفصل‌های بازآفرینی شهری را در اختیار آن‌ها گذاشتیم، مطالبی که تا پیش از این با سرفصل بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در کشور مطالعه و آموزش داده می‌شد.

به گفته وی اولین کارگاه این مبحث چهارشنبه سوم آبان‌ماه با حضور مدرسان و اساتید حرفه نظام مهندسی برگزار و قرار شد تا  از پیشنهادهای آن‌ها با توجه به شناختی که از مخاطبان دروس دارند برای ویرایش مجدد کتاب استفاده وسرانجام پس از اصلاحات نهایی در اختیار مهندسان قرار گیرد.

عرفانیان همچنین ضمن ابراز خرسندی از این که رؤسای کمیته آموزش ادارات نظام مهندسی در این کارگاه خواستار  تسری مباحث بازآفرینی در سایر رشته‌های حوزه نظام مهندسی  نیز شدند گفت: در صورت اجرایی شدن این مسئله قطعا جریان خوبی در آموزش حرفه‌مندان و متخصصین در حوزه‌های ارتقای کیفیت زندگی پدید خواهد آمد./