شناسهٔ خبر: 45101 - سرویس مسکن و شهرسازی

ایزدی:

مطالبات مهندسان مشاور شهرساز پرداخت می‌شود/ تدوین سیاست‌های نوین شهرسازی

محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که مهندسان مشاور شهرساز، سرمایه‌های شهرسازی کشور محسوب می‌شوند و باید از پتانسیل‌های فراوان این گروه در جهت بهبود وضعیت موجود کمک گرفت، گفت: با موافقت وزیر راه و شهرسازی، به زودی مطالبات مهندسان مشاور شهرساز پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی در نخستین گردهمایی با اعضای شهرسازی شورای‌مرکزی سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان، گفت: متاسفانه به رغم اهمیتی که رشته شهرسازی و شهرسازان برای کشور دارند این مهم در سال‌های اخیر مغفول مانده است. بدین‌معنا که آنقدر سطح و نقش شهرسازی تنزل کرده است که در مباحث کلیدی شاهد عدم‌حضور نیروهای متخصص شهرساز در بسیاری از اقدامات هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که باید جایگاه شهرسازی به جایگاه اصلی خود برگردانده شود، به اهمیت این رشته در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ اشاره کرد و افزود: در دوره وزارت سراج‌الدین کازرونی شاهد نقش قابل‌تامل شهرسازان در تصمیم‌گیری‌ها، طراحی، اجرا و نظارت بودیم که نشان‌دهنده اهمیتی بود که برای شهرسازی در آن زمان قائل بودند.

ایزدی ادامه داد: شهرسازی مفهوم کلانی است که اهمیت به آن می‌تواند به بهبود وضعیت موجود شهرها که در حال حاضر مورد انتقاد بسیاری از صاحبنظران است، بینجامد.

این مقام‌مسئول با اشاره به این مطلب که هم‌اکنون نیازمند تدوین سیاست‌های نوین در حوزه شهرسازی هستیم، گفت: سال‌هاست که از توسعه پایدار و بازآفرینی صحبت می‌کنیم ولی در عمل نقشه راهی برای تحقق این دو موضوع کلان تدوین نکرده ایم.

وی ضمن اظهار خرسندی از تشکیل اتاق فکر رشته شهرسازی به منظور رفع موانع و چالش‌های این رشته مهم، گفت: انتظار  دارم که از این جلسه سه فعالیت کلیدی را که شامل تشکیل نهادها و تشکل‌های صنفی و تشکل‌ها و نهادهای ناظر، آموزش، اطلاع رسانی و ترویج دانش شهرسازی و در نهایت تهیه ابزارهای لازم برای ایجاد گفتمان واحد است دنبال کنیم.

ایزدی همچنین یادآور شد: چندی پیش، وزیر محترم راه و شهرسازی اعلام کردند که مطالبات مهندسان مشاور شهرساز به زودی پرداخت می شود که این خبر می تواند نوید خوبی برای این قشر باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این دوره از دولت، وزارت راه و شهرسازی با شهرداری ها و از جمله شهرداری پایتخت به گفتمان واحدی دست یافته است که می‌تواند برای رفع برخی چالش‌های شهرسازی در شهرهای کشور مفیدفایده باشد، گفت: امیدوارم با اعتمادی که در حال حاضر بین مسئولان و شهرسازی ایجاد شده است بتوانیم اقدامات کارآمدی را به سرانجام برسانیم.