شناسهٔ خبر: 45122 - سرویس استان‌ها

در ۶ ماهه نخست امسال صورت گرفت:

رفع تصرف بیش از ۳۵ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۹۲۰ میلیارد ریال

رفع تصرف رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طرقبه - شاندیز خراسان رضوی از رفع تصرف بیش از ۳۵ هکتار از اراضی ملی این شهرستان به ارزش ۹۲۰ میلیارد ریال در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، رضا ناصری تاجور با اشاره به وضعیت خاص منطقه و ارزش مالی زمین‌ها و به منظور حفظ و حراست از اراضی دولتی و شناسایی متصرفان به اراضی ملی گفت: در ۶ ماه نخست امسال مساحت ۳۵۴ هزار و ۹۳۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان طرقبه شاندیز به ارزش ۹۲۰ میلیارد ریال رفع تصرف شده است.

وی گفت: حدود ۲۸ مورد توقف عملیات و توقیف ۵ دستگاه بیل مکانیکی و ۸ دستگاه کامیون با هماهنگی دادستان از دیگر اقدامات واحد حفاظت از اراضی شهرستان طرقبه و شاندیز است. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طرقبه - شاندیز بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و تلاش واحد املاک این اداره حدود ۵۴۸ هزار مترمربع سند به نام دولت جمهوری اسلامی اخذ و میزان ۷۷ هزار مترمربع رأی کمیسیون ماده ۱۲ جهت اراضی منطقه صادر شده است که آمار قابل‌توجهی در سطح استان نیز است.

وی افزود: با توجه به وضعیت خاص منطقه از لحاظ گردشگری و توریستی و با همکاری دهیاری‌ها و مردم، آسفالت حدود ۲۵ کیلومتر از راه‌های شهرستان و تخصیص یک هزار و ۴۰ تن قیر از سوی اداره راه و شهرسازی طرقبه - شاندیز از دیگر دستاوردهای این اداره در ۶ ماهه اول سال ۹۶ است.