شناسهٔ خبر: 45129 - سرویس هوایی

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت‌های هوانوردی اعلام کرد:

افزایش ۷ درصدی قیمت بلیت پروازهای اربعین/ فروش بلیت ۴ میلیونی مشهد-نجف شایعه است

مسافر فرودگاه مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هوانوردی با اشاره به افزایش هفت‌درصدی قیمت بلیت اربعین، گفت: فروش بلیت چهار میلیون تومانی مشهد - نجف شایعه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مهر علی‌اصغر باریکانی در گفتگویی با اشاره به سفر جمعی از زائران اربعین حسینی در سال‌های گذشته از طریق حمل‌ونقل هوایی، اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به همراه شرکت فرودگاه‌های کشور، انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی و معاون بازرگانی این شرکت تمهیدات لازم برای این موضوع را در نظر گرفتند.

وی با بیان اینکه اعزام و پذیرش زائران اربعین حسینی از طریق حمل‌ونقل هوایی از ۱۳ لغایت ۲۲ آبان ماه در نظر گرفته‌شده است، افزود: بعد از دهه اول محرم اطلاع‌رسانی‌ها انجام‌شده و به شرکت‌های هواپیمایی بر اساس یک پرسه زمانی ۱۲ روزه مجوزهای لازم برای پرواز در این زمینه داده شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی به سیاست قیمت‌گذاری بلیت این پروازها نیز اشاره کرد و گفت: در پروازهای بین‌المللی هیچ‌گونه قیمت‌گذاری صورت نمی‌گیرد و این نرخ بر اساس میزان عرضه و تقاضا مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌واسطه خاص بودن این ایام، شرکت‌های هواپیمایی همکاری لازم را انجام داده و یک قیمت‌گذاری متعادلی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: این قیمت به‌جز مسیر مشهد مقدس که در سال گذشته که یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده به یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش است.

باریکانی این میزان را نشان‌دهنده افزایش هفت‌درصدی قیمت بلیت در این مسیر عنوان و تصریح کرد: در این مورد یکی از نکات مهم بحث مسائل روانی جامعه و اشاعه شایعات است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته شاهد شایعاتی مبنی بر فروش بلیت چهار میلیون و ۳۰۰ هزارتومانی در مسیر مشهد به نجف بوده‌ایم، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده این موضوع کذب محض بود و اصلاً با توجه به مسافت دو ساعت مشهد تا نجف منطقی نیست.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی در ادامه تأکید کرد:  متأسفانه تبلیغات کذب در این زمینه وجود داشته که سبب ایجاد جو روانی در جامعه شد.

 وی همچنین به بحث‌های ایجادشده در خصوص نبود بلیت برای این مسیر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌وطنان می‌توانند برای اطلاع از دفاتر فروش بلیت ایام اربعین به سایت هواپیمایی کشوری مراجعه و اطلاعات موردنیاز خود دریافت کنند.

باریکانی با بیان اینکه اسامی تمامی دفاتر به همراه آدرس در این سایت موجود است، تصریح کرد: در تهران حدود ۲۰ مرکز فروش بلیت در نظر گرفته‌شده که هم‌وطنان می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی با تأکید بر خرید بلیت از مراکز تأییدشده توسط زوار، یادآور شد: زائران عزیز بلیت‌های خریداری‌شده خود را از طریق سایت هواپیمایی کشوری راستی آزمایی کنند زیرا در سال‌های گذشته شاهد فروش بلیت‌های فیک و تقلبی بودیم.

به گفته این مسئول مردم در صورت مشاهده گران‌فروشی مراتب را اطلاع‌رسانی کنند و سازمان هواپیمایی کشوری به همراه پلیس فتا، تعزیرات حکومتی،  اماکن و دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان تخلفات را پیگیری می‌کند.