شناسهٔ خبر: 45172 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

برگزاری نشست شورای هماهنگی مدیران سازمان بنادر پس از وقفه چند ساله/ پیاده‌سازی سامانه‌جامع دریایی در آینده‌ای نزدیک

جلسه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام برگزاری نشست شورای هماهنگی مدیران سازمان بنادر پس از وقفه چندین ساله از پیاده‌سازی سامانه جامع دریایی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، در این نشست که از این پس و در دوره جدید مدیریتی سازمان بنادر یک‌شنبه‌های اول هر ماه برگزار می‌شود، معاون وزیر راه و شهرسازی از پیاده سازی سامانه جامع دریایی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت : این پروژه یکی از طرح های بسیار مهم سازمان بنادر قلمداد می شود که در صورت اجرا و پیاده سازی درست می تواند در فرایند دریایی کشور موثر باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه از دو معاونت امور دریایی و مهندسی و امور زیربنایی و این سازمان خواست تا درخصوص عملیاتی‌سازی و اجرای اصولی این سامانه، اهتمام جدی داشته باشند.

محمد راستاد با اشاره به پروژه آزادسازی خدمات دریایی به عنوان یکی دیگر از طرح های سازمانی، نشست هماهنگی مدیران ارشد سازمان را در جهت رفع مسائل و مشکلات و انتقال تجربیات موفق موثر دانست.

راستاد در بخش دیگری از سخنان‌اش با اشاره به بروز تحولات مهم در صنعت بندری و دریایی گفت : توجه مدیران به تحولات جدید و آخرین تغییرات در صنعت دریایی و دریانوردی دنیا ، می تواند در جهت ارتقای آگاهی و دانش مدیران سازمان مهم و موثر باشد.

راستاد در ادامه با تأکید بر سازماندهی امور قراردادهای سازمان بنادر گفت : فرایند انجام مناقصات و تکمیل مستندات در سازمان باید به صورت متمرکز و بر اساس فرایند مشخصی انجام شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، علاوه بر سند راهبردی بخش دریایی کشور به عنوان یکی از الزامات سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)، سند راهبردی سازمان بنادر نیز باید به عنوان سند بالادستی، توسط مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی این سازمان در دست پیگیری جدی قرار گیرد.

راستاد همچنین با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و ضرورت بهره‌مندی از فضای مجازی و ظرفیت‌های خبری در حوزه دریایی کشور، از روابط عمومی سازمان بنادر خواست اهتمام بیشتری به حوزه اخبار و اطلاع‌رسانی به موقع وقایع داشته باشد.