شناسهٔ خبر: 45275 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان:

نقش فعالان حمل و نقل جاده‌ای در خدمات‌رسانی به زائرین اربعین ستودنی است

جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، نقش فعالان حمل و نقل جاده‌ای به‌ویژه رانندگان را در خدمات‌رسانی به بخش‌های مسافری و باری استان به‌ویژه در ایام خاص همانند اربعین حسینی (ع) و طرح نوروزی، از شرکت‌های این مجموعه خواست که رعایت حق و حقوق آنان را سرلوحه تمام کارهای خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، مهدی میقانی در جلسه ساماندهی و هم‌اندیشی فعالیت انجمن‌های صنفی رانندگان استان افزود: این اداره کل نیز به عنوان یک دستگاه دولتی، رصد خدمات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل را به جامعه هدف در دستور کار دارد.

وی ارائه آموزش‌های تخصصی رانندگان را از سیاست‌های کلان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت شرکت‌ها برای این آموزش‌ها باعث می‌شود که این سیاست در قالب خاص خود قرار گیرد.

میقانی اضافه کرد: مطابق تفاهم‌نامه منعقده با سازمان فنی و حرفه‌ای، در حال اجرایی شدن این آموزش‌ها در استان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به یازدهمین سال واگذاری خدمات این بخش به تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی اظهار کرد: یکسان‌سازی خدمات این شرکت‌ها برای به حداقل رساندن تناقضات موجود، سیاست جدیدی است که سازمان اجرای آن را ابلاغ کرده است.

میقانی به گزارش تخلفات رسیده از برخی شرکت‌های حمل و نقل استان نیز اشاره‌ای داشت و گفت: نگاه بنیادی شرکت‌ها باید ارائه خدمات مطلوب به خدمات گیرندگان باشد.

وی متذکر شد: برای قانونمند کردن شرکت‌ها، برخورد قانونی با آن‌ها خواهد شد.

در استان گلستان ۲ انجمن کارگری رانندگان بخش مسافر و ۱۲ انجمن کارگری رانندگان بخش بار فعالیت می‌کنند.