شناسهٔ خبر: 45294 - سرویس هوایی

پرواز در فرودگاه‌های عراق از سر گرفته شد/ فرودگاه‌های بصره نجف، بغداد و ناصریه آماده خدمات رسانی به زائران

فرودگاه نجف با کاهش موج گرد و غبار و افزایش عمق دید، هر سه فرودگاه بغداد، نجف و بصره پس از یک روز تعطیلی کار خود را از امروز سه شنبه از سر گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی عراق بعدازظهر دیروز دوشنبه اعلام کرد: به دلیل توفان خاک و بدی هوا و کاهش شدید عمق دید، همه پروازهای ورودی و خروجی از فرودگاه‌های این کشور از صبح روز گذشته (دوشنبه) لغو شده است.

در این اطلاعیه از تمامی مسافران خواسته شده با درک شرایط، در نظر داشته باشند این اقدامات برای حفاظت از جان و اموال آنها اتخاذ شده و درصورت بهبود شرایط، پروازها از سر گرفته می‌شود.

هر ساله در عراق در فصل پاییز و بهار به علت تغییر آب هوایی، توفان‌های موسمی سراسر عراق را در می‌نوردد که علاوه بر مشکلاتی که برای افراد مسن و بیماران تنفسی ایجاد می‌کند، فعالیت فرودگاه‌های عراق را دچار اختلال می‌کند.

در حال حاضر فرودگاه‌های بصره، نجف و بغداد سه فرودگاه اصلی پروازی در عراق هستند، اما فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه به دلیل مسائل سیاسی پروازهای آنها به خارج از عراق متوقف شده است.

سازمان هواپیمایی عراق اعلام کرده است که فرودگاه تازه تاسیس ناصریه مرکز استان ذی قار در جنوب عراق نیز امسال به مناسبت زیارت اربعین حسینی، بخشی از پروازهای خارجی را پذیرا خواهد بود.