شناسهٔ خبر: 45296 - سرویس جاده‌ای

کشاورزیان:

بازگشایی پایانه خسروی منوط به تامین امنیت طرف عراقی است/ گرد و غبار تاثیری در فعالیت پایانه‌های مرزی ندارد

سخنرانی داود کشاورزیان در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأسیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات روانشناسی ترافیک و حمل و نقل معاون وزیر راه‌وشهرسازی، گفت: مهمترین مسئله مرز خسروی بحث امنیت در داخل خاک عراق است و باز شدن این مرز منوط بر تامین امنیت زائرین و اعلام آن به طرف ایرانی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت، داوود کشاورزیان در خصوص دلایل بسته بودن مرز خسروی، اظهار داشت: مهمترین مسئله مرز خسروی بحث امنیت در داخل خاک عراق است و باز شدن این مرز منوط بر تامین امنیت زائرین و اعلام آن به طرف ایرانی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه مقرر شده بود که روز گذشته فعالیت مرز آغاز شود اما به هر دلیلی تا کنون این فعالیت آغاز نشده است، گفت: امیدواریم دولت عراق بتواند امنیت این محور ا فراهم کند، عزم جدی وجود دارد تا بتوانند مسیر را امن کنند تا از این مرز برای زائرین اربعین استفاده شود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی در خصوص اینکه پیش بینی میکند که این مرز چه زمانی فعال شود، اظهار داشت: نمی‌توان پیش بینی خاصی داشته باشم زیرا واقعیت امر این است که از آن سوی مرز اطلاعاتی ندارم و منتظر هستیم تا از طرف عراقی‌ها امنیت مرز به ما اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه وظایف خود را در این پایانه به لحاظ امکاناتی که باید در پایانه و پارکینگ‌ها باشد و مسیر دسترسی از سمت قصرشیرین به خسروی، انجام داده‌ایم، ادامه داد: اقداماتی که می‌توانستیم انجام دهیم انجام شده و منتظر اعلام طرف عراقی هستیم، اگر مرز خسروی باز نشود بار ترافیکی آن بین مرزهای موجود تقسیم می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایان خاطرنشان کرد: گرد و خبار موجود در فعالیت پایانه‌های مرزی تاثیری ندارد و به فعالیت خود ادامه می‌دهند و مشکل جدی صورت نمی‌گیرد./