شناسهٔ خبر: 45319 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

آمادگی سازمان در واگذاری زمین برای احداث دهکده‌های گردشگری/ ممانعت از تفکیک زمین‌های کشاورزی در شمال کشور به موازات توسعه‌گردشگری/ ساخت ویلا توسط دستگاه‌های اجرایی ساماندهی می‌شود

حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی، آخرین تمهیدات سازمان ملی زمین‌و‌مسکن را برای تخصیص زمین به منظور ایجاد دهکده‌های‌گردشگری برای رونق این صنعت، تشریح کرد و گفت: به استناد مصوبه هیات‌وزیران، به موازات توسعه گردشگری از تفکیک زمین‌های کشاورزی به ویژه در استان‌های‌شمالی کشور، جلوگیری خواهد شد.

حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برنامه سازمان را به منظور تخصیص زمین به ساخت مجتمع‌های عمومی و همچنین مجتمع‌های گردشگری، تشریح کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین‌و‌مسکن در پاسخ به این سوال که برنامه سازمان برای تخصیص زمین به مسکن و مجتمع‌های عمومی که بخشی از آنها کمک به رونق گردشگری کند، چیست؟ گفت: اخیرا مصوبه‌ای از سوی هیات محترم وزیران ابلاغ شد که بر اساس آن تسهیلات مناسبی برای بخش گردشگری تخصیص یابد و همه سازمان‌ها و نهادهای مسئول در این کار سهیم باشند که مصوبه مذکور به همه دستگاه‌ها نیز ابلاغ‌ شده است.

عظیمیان ادامه داد: سازمان ملی زمین و مسکن به استناد مصوبه هیات‌وزیران، بخش‌هایی را که تحت‌مسئولیت سازمان بود طی بخشنامه‌هایی به تمامی استان‌های کشور تحت‌عنوان واگذاری زمین به نام دهکده‌های گردشگری ابلاغ کرد تا همکاری لازم در این رابطه، صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: واگذاری زمین از سوی سازمان ملی زمین و مسکن و با همکاری سازمان میراث‌فرهنگی برای تامین دهکده‌های گردشگری با شرایط مناسبی تسهیل شده است.

عظیمیان یادآور شد: در بخشنامه دولت بیشتر اشاره به استان‌های شمالی یعنی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان شده است و تاکید بر این مطلب دارد که به موازات توسعه گردشگری باید از تفکیک زمین‌های کشاورزی در شمال کشور به طور بی‌رویه جدا جلوگیری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این مطلب که درخواست ویلاسازی و سایت‌های گردشگری همواره در استان‌های شمالی وجود داشته و دارد، از ساماندهی ساخت ویلا توسط دستگاه‌های اجرایی دولتی خبر داد و گفت: در نظر است تا در مناطقی که زمین‌های با ارزش کم کشاورزی وجود دارد، زمین‌ها به قطعات کوچک و نامناسب تقسیم نشوند بلکه دستگاه‌های اجرایی بتوانند زمین ها را تهیه کرده و به صورت یکجا برای احداث دهکده های گردشگری خریداری کنند.

وی تصریح کرد: زمین‌های مرغوب کشاورزی به شدت محافظت خواهند شد و از هرگونه ساخت و ساز در آنها جلوگیری بعمل خواهد آمد. در همین رابطه نیز در صورت بروز تخلف، هیچگونه بخشش و چشم‌پوشی نسبت به متصرفان اعمال نخواهد شد.