شناسهٔ خبر: 45388 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:

اجرای فاز ۳ توسعه بندر شهیدرجایی در زمان ۳ ساله

بندر شهید رجایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی در مراحل پایانی مناقصه و در آستانه آغاز رسمی عملیات اجرایی قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانورردی در باره آغاز فاز سه توسعه بندر شهید رجایی، گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که در زمینه توسعه زیرساخت‌های دریایی ایران در دست پیگیری است، طرح فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی به عنوان مهم‌ترین بندر اقتصادی ایران است.

به گفته وی، این فاز که در چارچوب آن بناست ۸۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌‌گذاری در قالب یک برنامه سه ساله اجرایی شود می‌تواند توان عملیاتی این بندر را افزایش داده و ایران را در رقابت با دیگر بنادر مهم منطقه یاری کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به پیگیری فازهای ۱ و ۲ بندر شهید رجایی به طور همزمان با برنامه توسعه توضیح داد: این فازها در حال حاضر در مرحله تطبیق، مدل مالی و پیگیری آخرین مراحل اقتصادی قرار دارد و پس از آن امکان واگذاری آنها فراهم شود.

راستاد در پاسخ به این سوال که آیا در این دو فاز از کمک سرمایه‌ گذاران داخلی نیز استفاده خواهد شد، تاکید کرد: با توجه به این که سازمان بنادر خود در طول این سال‌ها سرمایه‌ گذاری‌های لازم در حوزه زیرساختی این بندر را انجام داده آنچه امروز در مرحله واگذاری به بخش خصوصی اهمیت دارد انتقال مدیریت این فازهاست که با توجه به توان این بخش امیدواریم در آینده‌ای بسیار نزدیک اتفاق بیفتد.

وی با بیان این که یکی از تاکیدات اصلی سازمان بنادر به فعالان بخش خصوصی استفاده از توان سرمایه‌ گذاران خارجی به طور همزمان در بنادر ایران است، به ایسنا، گفت: حضور خارجی‌ها می‌تواند در حوزه‌هایی مانند اشتغال، بازاریابی و ارتباط با عرصه‌های بین‌المللی کمک طرف‌های ایرانی باشد. از این رو ما در این بندر مهم اقتصادی به دنبال آن هستیم که ضمن استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی داخلی امکان بهره بردن از امکانات و صلاحیت‌های سرمایه‌ گذاران خارجی نیز فراهم شود.