شناسهٔ خبر: 45435 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد:

آمادگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برای استقبال از زمستان و دهه اربعین

علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با آمادگی کامل از آذرماه به استقبال زمستان می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی فر اظهار کرد: اقدامات زمستانی در راستای تأمین تردد ایمن زائرین و مجاورین گرامی در راه‌های استان، با آماده‌باش ۶۰ اکیپ راهداری زمستانی در ۵۰ نقطه استان به تعداد ۱۶۰ نفر و ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری زمستانی از آبان ماه شروع شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه بین‌شهری و روستایی در استان مرکزی وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه بخش عمده حمل و نقل مسافر و کالا از شبکه جاده‌ای انجام می‌شود، تأمین تردد دائمی و ایمن در راه‌های استان ضروری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اقدامات ویژه این اداره با فرارسیدن فصل سرما افزود: این اقدامات شامل برقراری گشت‌های راهداری زمستانی، اجرای خط‌کشی محورها، تسطیح حریم راه‌ها، نگهداری روشنایی محورها و گردنه‌های مه گیر، تکمیل، نگهداری و شستشوی علائم ایمنی، پاک‌سازی علائم مخدوش، پاک‌سازی پارکینگ‌ها و سکوهای نماز بین‌راهی است.

زندی فر تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هدف خدمت‌رسانی به زائران امام دوم در دهه اربعین حسینی اقداماتی از جمله تکمیل و نگهداری علائم ایمنی مسیرهای زائرین پیاده، نگهداری روشنایی مسیر، پاک‌سازی پارکینگ‌ها، سکوهای نماز بین‌راهی، علائم مخدوش، تسطیح حریم عبوری مسیر، برقراری گشت‌های ایمنی در طول مسیر، مشارکت و عضویت در کارگروه مکان‌یابی موکب‌های بین‌راهی و خط‌کشی مسیرهای زائرین را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به نفوذ موج سرما به استان مرکزی و با توجه به اینکه مشتاقان امام حسین (ع) در دهه اربعین از راه‌های مختلف به خصوص با پای پیاده خود را به مشهد می‌رسانند، افزود: زائران پیاده در هنگام مه و بارندگی از تردد در حاشیه جاده‌ها خودداری کرده و  در جهت مقابل ترافیک و از حاشیه ایمن تعیین شده تردد کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی همچنین بیان کرد: زائران به هیچ عنوان به صورت همسطح از عرض راه عبور نکنند و به منظور عبور عرضی از پل‌های عابر پیاده روگذر و زیرگذر و از لباس‌های روشن و ایمن استفاده کنند.‌​