شناسهٔ خبر: 45439 - سرویس مسکن و شهرسازی

رضایی کوچی خبر داد:

تلاش برای ارتقاءکیفیت مصالح ساختمانی پروژه‌های عمرانی/ مهلت یک ماهه به دستگاه‌های مرتبط برای ارتقای کیفیت مصالح

محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مسئولان سازمان استاندارد، مرکز تحقیقات وزارت راه و آزمایشگاه مکانیک خاک برای تدوین برنامه اجرائی کیفیت مصالح ساختمانی یک ماه فرصت دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی کوچی، در خصوص لزوم ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی، اظهار کرد: با کمبود پول و اعتبار هزینه‌های زیادی برای جاده سازی می‌کنیم، ولی با سطح پایین کیفیت مصالح در کشور این ساخت و ساز‌ها دوام لازم را ندارند و آسفالت‌ها موج پیدا می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع را در کمیسیون عمران دنبال می‌کنیم و به دنبال آن هستیم که کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی را ارتقاء دهیم، تصریح کرد: چند موضوع از جمله کیفیت مصالح باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد وظیفه دارد بر کیفیت مصالح نظارت کند، افزود: در برخی جا‌ها وزن آجر ۳ کیلوگرم و در جا‌های دیگر وزن آجر ۵ کیلوگرم است که نشان می‌دهد، نظارتی وجود ندارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: با توجه که کیفیت مصالح در کشور سطح پایینی دارد و نظارت‌ها ضعیف است و دستگاه‌ها به خوبی تفکیک وظایف را انجام نمی‌دهند شرایط به گونه‌ای شده است که با وجود هزینه‌های فراوان در پروژه‌های عمرانی، این ساخت و ساز‌ها در یک زمان کوتاه مستهلک می‌شوند و کارایی لازم را ندارند.

رضایی کوچی با بیان اینکه در ماده ۶۰ قانون برنامه ششم دستگاه‌ها برای بهبود کیفیت مصالح و اجرای پروژه‌های عمرانی مکلف شده‌اند، ادامه داد: مسئولان سازمان استاندارد، مرکز تحقیقات وزارت راه و آزمایشگاه مکانیکی خاک به کمیسیون دعوت عمران دعوت شدند و یک ماه فرصت دارند تا برنامه اجرایی خود برای ارتقای کیفیت مصالح را ارائه کنند که امیدواریم با انجام این امور شاهد ارتقای کیفیت ساخت و ساز‌ها باشیم./