شناسهٔ خبر: 45445 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌و‌بلوچستان:

تلاش به منظور خدمات‌دهی منسجم به سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی در بندر چابهار

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در نشست با مدیرکل گمرک چابهار، با تاکید بر مهیاکردن شرایط برای خدمات‌دهی منسجم توسط دو اداره کل به سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی، گفت: پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک تجارت دریایی به خارج از محدوده خلیج‌فارس راه یابد که با توجه به جایگاه ویژه چابهار و قرار گرفتن در مسیرهای ترانزیتی و ترانشیپی، بندر چابهار در مسیر توجه سرمایه‌گذاران داخلی و بین المللی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در نشستی صمیمانه با مهندس کریمی مدیر کل گمرک چابهار، گفت: پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک تجارت دریایی به خارج از محدوده خلیج‌فارس راه یابد که با توجه به جایگاه منحصر به فرد و موقعیت استراتژیک ملی و منطقه‌ای چابهار در  دسترسی به  آب‌های آزاد و اقیانوس و همچنین قرار گرفتن در مسیرهای ترانزیتی و ترانشیپی، بندر چابهار را در مسیر توجه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار دهد که در همین راستا ضرورت دارد، اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره کل گمرک آمادگی لازم در جهت خدمات‌دهی را بصورت منسجم بعمل آورند.

آقایی ادامه داد : هر چه در فعالیت‌های زیر ساختی و روند تکمیل طرح و توسعه تعلل ایجاد شود از گردونه رقابت با همسایگان خارج خواهیم شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، ورود پارت‌های مختلف گندم ترانزیتی کشور هندوستان به افغانستان از طریق بندر چابهار را نقطه عطفی در ترافیک دریایی و جاده‌ای و رونق منطقه و استان دانست.

وی اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره کل گمرک را مکمل یکدیگر نامید و تعامل هر چه بیشتر این دو نهاد در چهار چوب قانون را امری سازنده به جهت تسریع در فرآیندهای ورود و خروج کالا و جذب بازرگانان و سرمایه‌گذاران دانست.

مهندس کریمی مدیر کل گمرک چابهار نیز در نشست فوق به ارایه توضیحاتی پرداخت و گفت:اداره کل گمرک آمادگی ارائه خدمات دهی مطلوب تر را داشته و تسهیل در فرآیند ورود و خروج کالا از بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی را مطمئن و مطلوب دانست. وی گفت گمرک و بندر تشکیل یک قلب تپنده در فعالیتهای مربوط به بار و کالا را می دهند که وجود هرکدام از این دو نهاد در این چرخه ضروری است.

کریمی از نصب دوربین‌های پلاک‌خوان در گیت‌های خروج کامیون‌ها خبر داد و افزود: این امر سرعت ثبت اطلاعات را افزایش داده و خروج سریعتر کامیون‌ها را میسر می‌سازد.

گفتنی است، دو اداره کل بر برگزاری جلسات منظم فصلی مدیران و ماهیانه معاونین جهت بررسی و رفع موانع و مشکلات مربوط به بازرگانان تاکید نمودند.