شناسهٔ خبر: 45480 - سرویس بنادر و دریانوردی

طی آیینی با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفت:

عادل دریس سکاندار اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان شد

مراسم طی آیینی با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و شماری از مقامات استانی، ضمن تقدیر از تلاش‌های مهندس عبداللهی، مهندس عادل دریس به عنوان مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، طی این مراسم که بعدازظهر روز سیزدهم آبان ماه با حضور آیت‌الله حیدری، امام‌جمعه موقت اهواز و عضو مجلس خبرگان رهبری، عالمی نیسی، معاون استاندار خوزستان و دکتر بحرینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه‌ای و بین‌المللی استانداری خوزستان، کعبی، قائم‌مقام منطقه آزاد اروند، تنی چند از نمایندگان مردم شهرهای ساحلی در مجلس شورای اسلامی و مقامات محلی، اعضای هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی و سه تن از مدیران کل دوره‌های قبل اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان برگزار شد. 

محمد راستاد طی سخنانی با تبیین سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی حسب تأکیدهای وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ارتقاء حمل و نقل چندوجهی، توجه بیشتر به توسعهٔ بنادر ریل پایه و افزایش توان رقابت‌پذیری بنادر کشور گفت: خوزستان به عنوان یکی از استان‌های بزرگ ساحلی کشور با برخورداری از ۸۵۰ کیلومتر ساحل، مهم‌ترین بنادر کشور را در خود دارد و از امکانات و مزیت‌های بندری حائز اهمیتی برخوردار است.

راستاد با اشاره به دغدغه‌های نمایندگان و مقامات خوزستان در خصوص بهره‌گیری از توانمندی‌های بنادر خوزستان در بعد ملی خاطرنشان ساخت: در برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی بهره‌گیری حداکثری از بنادر خوزستان به لحاظ برخورداری از زیرساخت و روساخت‌های مهیا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد اقلیمی و خدادادی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه همهٔ مدیران ارشد در این سازمان به لزوم و اهمیت مسئولیت اجتماعی واقف و قائل هستند، اظهار امیدواری کرد با توسعه فعالیت‌های بازرگانی در بنادر، شاهد بهبود شرایط معیشتی در سواحل کشور و از جمله سواحل استان خوزستان باشیم.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های بندر امام خمینی (ره) برای توسعه مراکز توزیع و پشتیبانی خدمات بندری و لجستیک در این مجتمع بزرگ بندری به عنوان یکی از اهم اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: تسهیل فعالیت‌ها و افزایش ایمنی در بنادر کوچک و حمایت از آن‌ها از دیگر مواردی است که سازمان بنادر و دریانوردی را در استان خوزستان مورد توجه قرار می‌دهد.

راستاد ضمن تقدیر از تلاش‌ها و خدمات عبداللهی طی دوره مدت مدیریتش در بنادر خوزستان بیان کرد: زنجیرهٔ خدمت در بندر امام خمینی (ره) تداوم دارد و امروز در حضور مدیران اسبق بندر امام خمینی (ره) مدیریت آن تحویل مهندس دریس داده می‌شود تا با کوله باری آکنده از تجارب و سوابق مدیریتی مفید، بهبود روند توسعه و ارتقاء جایگاه این بندر را ادامه دهد.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای مهندس دریس در این مسئولیت خطیر اظهار امیدوار کرد که این رسالت بزرگ در بنادر خوزستان به سرانجام رسیده خواهد شد.

مهندس عبداللهی در جریان برگزاری این آیین طی گزارشی، اهم عملکرد خود طی مدت مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان را تشریح کرد.

به ثمر رساندن نتایج قراردادهای سرمایه‌گذاری، بهره‌برداری از پایانه شماره ۴ تخلیه و بارگیری غلات و توسعه و تجهیز پایانه‌های اختصاصی این کالای استراتژیک با منابع غیردولتی، بهره‌برداری از فاز اول کارخانه روغن‌کشی نوید خلیج‌فارس به عنوان گامی مهم در کاهش وابستگی کشور به واردات کالاهای اساسی و اهتمام به توسعه لجستیک بندری، استقرار و توسعه فن‌آوری اطلاعات (IT) و (ICT) و عملیاتی کردن اراضی توسعه‌ای ۶۰۰ هکتاری در بندر امام خمینی (ره) را از اهم دستاوردها و موفقیت‌های دوران مدیریت خویش در بندر امام خمینی (ره) برشمرد.

مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین در تبیین رتبه‌های کسب شده طی این سال‌ها، تداوم و تکرار کسب رتبه‌های برتر در تکریم ارباب‌رجوع، ارزیابی عملکرد، سرمایه‌گذاری در بنادر کشور، حوزه HSE را که گویای روند حرکت برنامه‌ریزی شدهٔ سازمانی به سمت تعالی بود را از جمله دیگر موفقیت‌ها عنوان کرد.

وی در ادامه ضمن تشکر از کلیه همکاران خود، مدیران ارشد استانی، منطقه و صنایع، از تشریک‌مساعی، همدلی و همراهی تمامی آنان برای نیل به موفقیت‌های متعدد تقدیر و تشکر کرد.

دریس طی سخنانی در این مراسم از حسن اعتماد دکتر شریعتی استاندار خوزستان و مدیریت ارشد سازمان بنادر و دریانوردی که فرصت خدمت را به یکی از فرزندان خوزستان و مدیران درون‌سازمانی برای تداوم خدمتگزاری به مردم خوزستان داد، تشکر کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) اهم برنامه‌های خود را در دو بخش عمده دسته‌بندی کرده و در تشریح آن‌ها بیان کرد: رفع مشکلات موجود در بخش‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری، ضمن اینکه این مسیر را هموارتر می‌کند، موجب می‌شود ثمرات و برکات رشد روزافزون سرمایه‌گذاری‌ها در سطح منطقه و کشور نیز ملموس و مشهود شود و این روند با همکاری مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی و زحماتی که مدیران قبلی در این زمینه کشیدند، میسر خواهد شد.

وی در تشریح برنامه دوم خود، بهره‌گیری از پتانسیل‌های بندر امام خمینی (ره) را در راستای توجه و اهتمام به اقتصاد دریامحور عنوان کرده و با اشاره به احداث سه بندر بزرگ توسط همسایگان دریایی کشورمان در شمال خلیج‌فارس و شرق دریای عمان، خواستار اهتمام جدی برای بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی به لحاظ قرار گرفتن این بندر بزرگ تجاری کشور در کریدور ترانزیتی غلات به لحاظ عرضه و تقاضای موجود در بازار غلات شد.

دریس توجه ویژه به سرمایه نیروی انسانی و تلاش برای افزایش انگیزه‌های فردی به منظور تحقق سیاست‌های سازمانی را از جمله برنامه‌های مهم خود برشمرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با اشاره به اهمیت فن‌آوری اطلاعات در ایجاد فرصت برای توسعه در سازمان‌ها عنوان کرد: بر اساس تجارب به دست آمده با بهره‌گیری از IT ضمن اینکه سرعت و دقت خدمات‌رسانی به مشتریان افزایش می‌یابد، موجباب رضایت‌مندی ارباب‌رجوع نیز بیشتر فراهم می‌گردد.

دریس با اشاره به لزوم تلاش و تداوم فعالیت‌های برنامه محور بر اساس سند چشم‌انداز توسعه کشور با همراهی و همکاری مدیران استانداری بیان کرد: به منظور نیل به اهداف اسناد بالادستی کشور باید فرصت‌های بیشتری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم تا ضمن نزدیک کردن تولید به بنادر و ایجاد زنجیره ارزش‌های افزوده در بستر بنادر، از منافع سرشار آن، شهرهای پیرامون و مردم منطقه نیز بهره‌مند شوند.

در ادامه این مراسم معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اهدای لوح سپاس به مهندس عبداللهی از تلاش‌ها و خدمات وی تقدیر و با اعطای حکم انتصاب به مهندس دریس، ایشان را به عنوان مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) منصوب کرد.