شناسهٔ خبر: 45494 - سرویس ریلی

مدیرکل دفتر لجستیک و طرح جامع وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

چهار سیاست وزارت راه و شهرسازی در جهت ارتقا عملکرد لجستیک کشور/ ستاد احداث و بهره‌برداری از مراکز لجستیک تشکیل می‌شود

جلسه مدیرکل دفتر لجستیک و طرح جامع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به چهار سیاست وزارت راه و شهرسازی در جهت ارتقا عملکرد لجستیک کشور گفت: ایجاد مراکز لجستیک چندوجهی، تسهیل شکل‏‌گیری شرکت‏های توانمند خدمات لجستیک، تقویت حمل کانتینری بار و ارتقای سامانه‌های یکپارچه اطلاعاتی سیاست‌های این وزارتخانه هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهدی صفری مقدم مدیرکل دفتر لجستیک و طرح جامع وزارت راه و شهرسازی در اولین همایش بین‌المللی حمل‌ونقل و لجستیک به تشریح برنامه‏‌های این دفتر در جهت بهبود عملکرد لجستیک پرداخت و با اشاره به بالا بودن تقاضا در صنعت لجستیک کشور و پایین بودن کارایی، از ایجاد یک فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری و توسعه بین‌المللی در این حوزه خبر داد.

مدیرکل دفتر لجستیک و طرح جامع وزارت راه و شهرسازی، با ارائه آمار حمل بار در ایران و دیگر کشورها به بالا بودن تقاضای خدمات لجستیک در کشور و وجود فرصت‏های مناسب سرمایه‌‏گذاری در این حوزه اشاره کرد.

وی در ادامه ایجاد مراکز لجستیک چندوجهی، تسهیل شکل‏‌گیری شرکت‏های توانمند خدمات لجستیک، تقویت حمل کانتینری بار و ارتقای سامانه‌های یکپارچه اطلاعاتی را ازجمله برنامه‏‌های وزارت راه و شهرسازی در جهت بهبود عملکرد لجستیک کشور معرفی کرد.

مدیرکل دفتر لجستیک و طرح جامع در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی به جانمایی مراکز لجستیک با استفاده از مدل‏سازی ریاضی در جهت بهینه‌سازی حمل بار کشور پرداخت و به معرفی سطح‏بندی مراکز لجستیک ایران در سه سطح هاب لجستیک، پارک لجستیک و پایانه بار پرداخت.

صفری‌مقدم همچنین از تشکیل ستاد احداث و بهره‌برداری از مراکز لجستیک و همچنین تصویب آیین‌نامه احداث و بهره‌برداری از مراکز لجستیک در شورای عالی هماهنگی ترابری در آینده نزدیک خبر دادند.