شناسهٔ خبر: 45551 - سرویس بنادر و دریانوردی

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

۱۱ میلیون جابه‌جایی دریایی در ۷ ماهه سال ۹۶/ رشد ۲۵ درصدی گردشگری دریایی در بندر خرمشهر/ صدرنشینی قشم در جابه جایی دریایی

گردشگری دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گزارشی، آمار گردشگری دریایی را در هفت ماهه نخست سال جاری (۹۶) منتشر کرد. بر این اساس در سال جاری ۱۱ میلیون جابه جایی دریایی در هفت ماهه نخست سال به ثبت رسیده است و بندر خرمشهر نیز شاهد رشد ۲۵ درصدی گردشگری دریایی بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی در گزارشی آمار گردشگری دریایی را در سال جاری (۹۶) تا پایان مهرماه منتشر کرد. بر اساس آمار ارایه شده به تفکیک استان‌ها، در هفت‌ماه ابتدای سال جاری بیش از ۱۱ میلیون و ۲۹۶ هزار نفر از بنادر کشور، جابه‌جا شدند. بر همین اساس، آمار ارایه شده در هفت‌ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بنا بر این گزارش آمار ورودی بنادر کشور در ۷ ماهه ابتدای سال ۹۶ بیش از ۵ میلیون و ۶۳۸ هزار نفر و آمار خروجی بنادر کشور در این بازه ۵ میلیون و ۶۵۸ هزار نفر است که بر اساس آن آمار خروجی از بنادر ۲۰ هزار نفر بیش از ورودی‌ها است.

در بین بنادر کشور، بندر قشم با ۸ میلیون و ۲۲۷ هزار جابه‌جایی با فاصله زیاد رتبه نخست بیشترین میزان جابجایی مسافر را به خود اختصاص داده است که البته نسبت به ۷ ماه نخست سال ۹۵ کاهش دو درصدی را ثبت کرده است. پس از بندر قشم، بندر شهید حقانی و کیش در رتبه‌های بعدی جابه‌جایی مسافر قرار دارند.

در مقابل، بندر سیری با آمار صفر، بندر چابهار تنها با ۱۶۱ جابجایی و عسلویه با ۲۲۱ جابجایی کمترین میزان جابجایی مسافر را در بین بنادر کشور ثبت کرده‌اند.

از حیث تغییر میزان مسافر در بنادر با آمار جابجایی بالای هزار مسافر، بندر خرمشهر با افزایش ۲۵ درصدی بیشترین و بندر بوشهر با کاهش ۲۵ درصدی بیشترین میزان کاهش جابجایی مسافر را داشته اند.

از حیث تعداد شناورهای مسافری، کل شناورهای ورودی به بنادر کشور در ۷ ماه ابتدای ۹۶ به میزان ۲۹.۳۲۴ بوده و شناورهای خروجی نیز به میزان ۲۹.۳۱۹ ثبت شده‌اند. بر این اساس کل آمار ورود و خروج شناورها از ابتدای فروردین ۹۶ تا پایان مهر همین سال، ۵۸.۶۴۳ هزار نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.