به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی رستمی اظهار کرد: عملیات نوسازی این باند بیش از یک سال است، آغاز شده و با زیرسازی مناسب و رویه بتنی آن هم اکنون در حال نصب سیستمهای روشنایی این باند هستیم تا ایمنی پروازها از طریق این باند ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه با نصب کامل سیستمهای روشنایی باند ۲۹ راست مهرآباد این باند از ماه آینده برای نشست وبرخاست هواپیماها آماده میشود، گفت: خوشبختانه با لغو تحریمهای ظالمانه و اجرایی شدن برجام، فرآیند خرید سیستم روشنایی این باند به خوبی انجام شد و هم اکنون تمام تجهیزات مورد نیاز آن وارد فرودگاه مهرآباد شده است.
به گفته رستمی، از ۱۵ روز گذشته عملیات نصب تجهیزات سیستم روشنایی باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد توسط پیمانکار آغاز شده و تا ماه آینده عملیات اجرایی آن به پایان میرسد.
مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد افزود: این باند در کنار پارکینگهای هواپیما قرار دارد و در گذشته از این باند برای نشست و برخاست هواپیماها استفاده میشد و با اتمام عملیات اجرایی آن با اخذ مجوزهای مورد نیاز از سازمان هواپیمایی کشوری استفاده از این باند آغاز میشود.
رستمی تصریح کرد: طبق برنامه ریزیهای انجام شده قرار است در مرحله نخست از این باند برای برخاست هواپیماها و در مرحله بعدی برای نشست نیز استفاده شود تا به تدریج از این باند رویه بتنی به صورت مستمر برای نشست و برخاست هواپیماهای مسافری استفاده شود.
مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد در پایان اظهار کرد: مهر آباد به عنوان بزرگترین فرودگاه پرتردد کشور به طور متوسط شاهد نشست و برخاست ۴۰۰ هواپیما است و همزمانی عملیات اجرایی نوسازی این باند با حساسیت بیشتری انجام میشود.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر فرودگاه بینالمللی مهرآباد دارای دو باند با عنوان «باند ۲۹ راست» و «باند ۲۹ چپ» است که هم اکنون تمام پروازهای این فرودگاه از باند ۲۹ چپ انجام میشود.
سالیانه بیش از ۱۸ میلیون مسافر از طریق فرودگاه مهرآباد تهران جابجا میشوند و با بهره برداری از باند ۲۹ راست نشست و برخاست هواپیماها در این فرودگاه بیش از پیش تسهیل خواهد شد.