شناسهٔ خبر: 45580 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد:

افزایش ۲۷ درصدی جابجایی زائران اربعین در جاده‌های استان مرکزی

علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از آمادگی مجتمع‌های خدماتی-رفاهی و راهدارخانه‌های استان برای روان‌سازی ترافیک و آسان‌تر کردن سفر زائران اربعین خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۱۸ دستگاه ناوگان برای خدمت‌رسانی و تأمین ناوگان جایگزین برای اتوبوس‌های در راه مانده و دارای نقص فنی اعزام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی فر بازدید مستمر از پایانه مسافربری استان و کنترل ناوگان اعزامی، حضور مستمر گشت‌های راهداری و ناوگان امدادی شرکت‌های امداد خودرو در سطح محورهای استان و اعزام چند دستگاه ماشین‌آلات راهسازی مانند غلطک و آبپاش را از دیگر اقدامات انجام شده در سطح راه‌های استان دانست و افزود: همچنین چند دستگاه کامیون برای حمل تجهیزات و میوه و مواد غذایی با همکاری انجمن رانندگان به عتبات عالیات اعزام شده است.

وی با تأکید بر اینکه این اداره کل به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی (ع) همه امکانات و تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری خود را در راستای ارتقاء ایمنی این عزیزان به کار گرفته است، گفت: از ابتدای ماه صفر تا پایان روز ۱۴ آبان نزدیک به ۱۷ هزار زائر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافربری استان مرکزی طی ۴۶۴ سفر به مرزهای مهران، شلمچه و چزابه اعزام شده‌اند.

وی هماهنگی با صنوف حمل‌ونقلی، تشکیل تیم نظارتی برای انجام بازدید از ناوگان و مراکز و مجتمع‌های خدماتی– رفاهی، افزایش تعداد گشت‌های راهداری در روزهای اوج سفرها و حضور گشت‌های امداد خودرو در سطح شبکه جاده‌ای استان را از دیگر اقدامات این اداره کل برای فراهم کردن سفر بی‌خطر زائران دانست.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی با تأکید بر آمادگی کامل این اداره برای تردد زائران حسینی گفت: تردد زائران اربعین حسینی ۲۷ درصد در سطح جاده‌های استان مرکزی افزایش یافته است.

زندی فر با بیان اینکه به طور میانگین روزانه ۵۳۷ هزار وسیله نقلیه سنگین و سبک در سطح راه‌های اصلی استان تردد می‌کنند، افزود: این ترددها در مقایسه با هفته قبل ۲۷ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در مجموع از ششم تا ۱۲ آبان ماه سی میلیون و ۵۷۶ هزار و ۷۸۵ تردد وسیله نقلیه سنگین و سبک در ۶۲ محور شریانی استان تردد کرده‌اند که تخلفات سرعت غیرمجاز آن‌ها دو درصد بالاتر از کشوری گزارش شده است.

این مقام مسئول میانگین درصد تخلفات سرعت غیرمجاز در کشور را هشت و درصد تخلفات سرعت غیرمجاز استان را ۱۰ اعلام کرد و گفت: محورهای اراک-شازند، شازند-اراک و آزادراه تهران-ساوه از پرترددترین محورهای استان طی این هفته بوده است.