شناسهٔ خبر: 45585 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

جابجایی زائران اربعین حسینی استان اردبیل با ۴۵۰ دستگاه اتوبوس

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۱۷ هزار نفر زائر اربعین حسینی استان اردبیل با ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جابجا می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی در دوره آموزشی سامانه جامع معاملات که با حضور کارشناسان استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی و زنجان در اداره کل راهداری استان اردبیل در حال برگزاری است با اعلام این خبر افزود: طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از هفتم آبان ماه شروع شده و تا ۲۶ آبان ماه به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت.

وی از افزایش ۸۸ درصدی ورود زائران آذری، روسی و گرجستانی به پایانه مرزی بیله سوار خبر داد و گفت: ۴ هزار نفر زائر اتباع خارجی با ۷۳ دستگاه اتوبوس از طریق مرز شلمچه عازم کربلای معلی می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه طبق سنوات گذشته امسال نیز نیروهای این اداره کل جهت هماهنگی بازگشت زائران اربعین حسینی استان در پایانه مرزی مهران حضور خواهند داشت، تصریح کرد: امروز جهت آخرین هماهنگی‌ها عازم مهران شده و از اقدامات انجام یافته بازدید خواهیم کرد.

وی در خصوص کرایه اتوبوس‌ها نیز گفت: به دلیل یکسر خالی بودن کرایه اتوبوس‌های عادی ۹۰ هزار تومان، ۳۲ نفره ۱۲۰ هزار تومان و تخت شو ۱۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.