شناسهٔ خبر: 45590 - سرویس ریلی

در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ماتیزا مطرح شد:

علاقه‌مندی شرکت سوئیسی به انتقال دانش و فناوری به ایران/ معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش زیرساخت ریلی ایران

جلسه مدیرعامل شرکت ماتیزا در جلسه با معاون وزیر راه و شهرسازی از علاقمندی این شرکت به انتقال دانش و تکنولوژی فنی ساخت ماشین آلات راهسازی به ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، مدیرعامل شرکت ماتیزا سویس با حضور در شرکت ساخت پیشنهادات خود در رابطه با همکاری‌های مشترک را مطرح و ابراز تمایل کرد تا بستر همکاری این شرکت با شرکت‌های ایرانی گسترده شود.

در این جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقل از اولویت توسعه خطوط ریلی در کشور گفت و افزود: شرکت ساخت به‌عنوان متولی ساخت و توسعه راه‌آهن بین‌شهری در ایران در سال جاری ۱۸۰۰ کیلومتر راه‌آهن را به همراه راه‌آهن جمهوری اسلامی به بهره‌برداری می‌رساند. بر اساس این برنامه سال‌های آتی بایست حداقل سالانه ۵۰۰ کیلومتر خط ریلی را به بهره‌برداری برسانیم

خادمی ادامه داد: در حال حاضر قرارداد ۳۵۰۰ کیلومتر راه‌آهن با پیمانکاران مختلف را داریم و به شما پیشنهاد می‌کنیم از بازار گسترده توسعه شبکه ریلی در کشور بهره‌مند شوید و همکاری‌های خود با شرکت‌های ایرانی را گسترش دهید.

فرانز مزرلی نیز در این جلسه ضمن ابراز تعجب از احجام پروژه‌های در حال احداث در ایران گفت: با توجه به اینکه من از کشور کوچک سوئیس می‌آیم این تعداد پروژه و این حجم پروژه راه‌سازی در ایران برایم بسیار عجیب و شگفت‌آور است. 

مدیرعامل شرکت ماتیزا همچنین از علاقه‌مندی این شرکت به همکاری با ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا به‌زودی این امکان در ایران فراهم شود