شناسهٔ خبر: 45593 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان تأکید کرد:

استفاده از وسایل نقلیه جایگزین برای سفرهای بین‌شهری در ایام اربعین

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۳ آبان ماه که زمان برگشت زائرین اربعین است، مسافرینی که قصد عزیمت به سایر نقاط کشور را دارند از وسایل نقلیه جایگزین برای سفرهای بین‌شهری استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۳ آبان ماه که زمان برگشت زائرین اربعین است و ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان در حال خدمت‌رسانی است، مسافرینی که قصد عزیمت به سایر نقاط کشور را دارند از وسایل نقلیه جایگزین برای سفرهای بین‌شهری استفاده کنند.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم با اداره کل راه‌آهن شمالغرب در خصوص افزایش ظرفیت قطارها در ایام اربعین به عمل آمده است و هم استانی‌ها می‌توانند در این ایام از قطار و همچنین سواری کرایه‌های مجوز دار استفاده نمایند.

دست‌نشان تصریح کرد: از ابتدای آبان ماه تا روز پانزدهم آبان ۸۴۰۸ زائر با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری زنجان و از طریق مرز مهران عازم کربلای معلی شدند. این تعداد مسافر طی ۳۲۵ سفر به مرز مهران اعزام شدند و ۵۴ سفر نیز مستقیم از این استان به نجف اشرف انجام گرفته و تعداد ۲۰۵۵ مسافر جابجا شده‌اند. سامانه پیامکی ۳۰۰۰۹۹۰۰۹۱ آماده دریافت انتقادات، پیشنهادها و شکایات مردمی است و رسیدگی به شکایات احتمالی زائران در قالب کمیسیون‌های ماده ۱۲ و رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات و رانندگان در قالب کمیسیون ماده ۱۱ صورت می‌گیرد.