شناسهٔ خبر: 45657 - سرویس استان‌ها

مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی استان اردبیل:

طرح توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین شهر کلید خورد

یاور مظفری مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طرح توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین شهر با هدف افزایش ۸۰ تخت بستری جدید کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، یاور مظفری مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از پروژه‌های فنی و اجرایی شهرستان مشگین شهر با اعلام بیان این مطلب افزود: طرح توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین شهر با هدف افزایش ۸۰ تخت نسبت به تخت‌های موجود در قالب طرح توسعه بیمارستان مبادله موافقت‌نامه شده و در سال جاری از طریق سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی به اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تفویض شد.

وی گفت: در حال حاضر قرارداد تهیه نقشه اجرای فاز ۱ و ۲ پس از دعوت از شش مشاور طراح بیمارستانی کشوری با یکی از مهندسان مشاور تراز اول کشوری منعقد و مقرر شده عملیات اجرایی این پروژه با انتخاب پیمانکار تا اواخر امسال شروع گردد.

مظفری با بیان اینکه در قالب این طرح درصدد افزایش تعداد تخت از ۸۰ به ۱۲۰ هستیم گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام یافته از طریقدکتر ملکی نماینده محترم مردم شریف شهرستان مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی و ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان جهت افزایش تعداد تخت‌ها از ۸۰ به ۱۲۰ تخت اقدامات قابل توجه و شایانی انجام گرفته و در صورت ابلاغ اصلاحیه موافقت‌نامه، این امر محقق خواهد شد.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در این پروژه از مهندسان مشاور خواسته شده از آخرین تکنولوژی‌ها و مصالح نوین در طراحی و ساخت این بیمارستان را در اولویت طرح‌های خود قرار داده و توسعه آتی این پروژه را مدنظر قرار دهد.

وی به اعتبار این پروژه اشاره کرد و گفت: اعتبار امسال برای این پروژه ۱۰ میلیارد ریال و برای سال آتی ۱۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که در قالب اوراق خزانه اسلامی به پروژه تخصیص داده خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز جهت اتمام عملیات ساختمانی را بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال برآورد نمود و اظهار امیدواری کرد که در صورت محقق شدن اعتبار مورد نیاز در عرض سه سال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در خصوص طرح توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین شهر مسئولین و مدیران استانی و شهرستانی دانشگاه علوم پزشکی کمال همکاری را در خصوص این پروژه داشته و این اداره کل با توجه به هماهنگی‌های تنگاتنگ با اولویت قرار دادن نظرات دستگاه بهره‌بردار و با برگزاری جلسات متعدد در این خصوص، مقرر گردیده قبل از شروع عملیات اجرایی طرح نهایی به تائید و تصویب دستگاه بهره‌بردار برسد.