شناسهٔ خبر: 45759 - سرویس بنادر و دریانوردی

راستاد خبر داد؛

انتخاب پیمانکار طرح توسعه مهم‌ترین بندر کشور تا دو ماه آینده/ سرمایه گذاری هندی‌ها در بندر چابهار

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز فعالیت سرمایه‌گذاری هندی‌ها در چابهار، از انتخاب پیمانکار برای فاز سوم بندر شهید رجایی تا حداکثر دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت برگزاری مناقصه بندر شهید رجایی اظهار کرد: برای توسعه بندر شهید رجایی در فاز سوم فراخوان مناقصه انجام شده و حداکثر تا دو ماه آینده پیمانکار توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی انتخاب می‌شود.

وی افزود: بحث واگذاری راهبری پایانه‌های یک و دو بندر شهید رجایی در حال تبدیل به قرارداد است و مدل مالی آن تدوین شده است.

راستاد با بیان اینکه در حال حاضر بندر شهید رجایی مهم ترین بندر اقتصادی کشور است، ادامه داد: طرح توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی با سرمایه‌گذاری ۸۶۰ میلیارد تومان سه ساله به اجرا می رسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید، کرد: با اجرای طرح توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی، ظرفیت کانتینری این بندر به هشت میلیون TEU می رسد.

راستاد همچنین با اشاره به ورود محموله های تجهیزات توسعه بندر شهید بهشتی در چابهار به ایلنا گفت: هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار جدی هستند و فعالیت‌های سرمایه گذاری آنها در این بندر آغاز شده است.   

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در بنادر کشور و افزایش توان رقابت آنها با بنادر منطقه اظهار کرد: در حال حاضر بنادر کشور بالغ بر ۲۱۷ میلیون تن ظرفیت دارند که این یک فرصت طلایی برای اشتغالزایی و رشد اقتصاد محسوب می‌شود.