شناسهٔ خبر: 45817 - سرویس هوایی

قائم مقام شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران:

آماده باش تمام فرودگاه‎های کشور برای انجام پروازهای فوق‌العاده به فرودگاه‎های مرزی

حسین اسفندیاری قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‎ها، در پی وقوع زمین لرزه در غرب کشور از آماده‎باش تمام فرودگاههای کشور برای انجام پروازهای فوق‎العاده به فرودگاه‎های مرزی ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین اسفندیاری در حاشیه نشست جمعی از مدیران فرودگاههای کشور، ضمن عرض تسلیت به محضر مقام معظم رهبری و مردم ایران به ویژه مردم مصیبتزده استان کرمانشاه و سایر استانهای غربی گفت: به واسطه زلزلهای که باعث کشته و مجروح شدن تعدادی از هم وطنانمان شده، به زیرساختهای فرودگاههای غرب کشور بویژه کرمانشاه، سنندج و ایلام آسیبی وارد نشده است  و این فرودگاهها آماده امدادرسانی و اعزام مجروحان و همچنین اعزام نیروهای امدادی و متخصصان از سایر استانها به این فرودگاهها هستند.

وی در مورد وضعیت پروازهای برنامه ای امروز این فرودگاهها گفت: پروازهای برنامهای فرودگاههای کرمانشاه و ایلام از صبح زود امروز در حال انجام است که هفت پرواز در فرودگاه کرمانشاه و پنج پرواز برای فرودگاه ایلام خواهیم داشت.

اسفندیاری افزود: اکنون هیچگونه محدودیتی برای انجام پرواز به این فرودگاهها وجود ندارد و همه فرودگاههای کشور علاوه بر انجام پروازهای برنامهای برای انجام پروازهای غیربرنامهای و اورژانسی به این فرودگاه در هر زمان، در آمادگی کامل قرار دارند و آنها را در اولویت پروازی قرار میدهند.

قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاهها گفت: همکارانمان در فرودگاهها مناطق غربی در آمادهباش به سر میبرند و آماده پذیرش پروازهای امدادی و غیربرنامهای هستند. همچنین محدودیت پرواز در ساعات پایانی شب در فرودگاه مهرآباد برداشته شده است و در طول شبانه روز امکان اعزام هواپیما به فرودگاههای غرب و همچنین پذیرش پرواز از آنها وجود دارد.

اسفندیاری با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: این جلسه امروز صبح با حضور مسئولان استانی و مرکز فوریتهای پزشکی در فرودگاه کرمانشاه برگزار شده است و در آن پیشبینیها و آمادگیهای لازم برای خدمتدهی پرتعداد به بالگردهای امدادی و انتقال مجروحان و دیگر پروازهای ضروری انجام شده است.

به گزارش شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران وی با بیان اینکه در فرودگاه کرمانشاه تمام کارکنان عملیاتی و حتی اداری برای کمکرسانی به صورت آمادهباش در آمدهاند، گفت: فرودگاه مهرآباد هم با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای انجام پروازهای امدادی و انتقال مجروحان آمادگی کامل دارد که با توجه به درخواست انجام چند پرواز فوقالعاده، در ساعات آینده