شناسهٔ خبر: 45860 - سرویس جاده‌ای

با حضور وزير راه و شهرسازی برگزار شد:

جزئیات یک‌صد و نود و هفتمین نشست شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور

جلسه يكصد و نود و هفتمين نشست شورايعالی هماهنگی ترابری كشور به رياست وزیر راه و شهرسازی در وزارت راه و شهرسازی برگزار و علاوه بر ارائه گزارش روند اجراي طرح تخصيص سوخت بر مبنای پيمايش به ناوگان جاده‌ای، نحوه دريافت عوارض مربوط به كرايه‌حمل كالاهاي وارده به كشور با ناوگان خارجی و موانع و راهكارهای توسعه گردشگری دريايی كشور بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طبق اعلام دبیرخانه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، روز يك‌شنبه ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۶، يكصد و نود و هفتمين نشست شوراي‌عالی هماهنگی ترابری كشور به رياست عباس آخوندي وزير راه و شهرسازی و با حضور و مشاركت اعضا برگزار شد و پس از بحث و بررسي پيرامون دستوركار، جمع‌بندی‌‌های زير حاصل گرديد.

۱-گزارش روند اجراي طرح تخصيص سوخت بر مبناي پيمايش به ناوگان جاده‌اي با اعلام ميزان سوخت اختصاصي و سوخت مصرفي ناوگان جاده‌اي، پيش‌بيني وضعيت مطلوب و تأثير آن در كاهش و مديريت مصرف سوخت ارايه گرديد.

۲-نحوه دريافت عوارض مربوط به كرايه‌حمل كالاهاي وارده به كشور با ناوگان خارجي موضوع تبصره ۲ قانون مقررات تردد مطرح و مقرر گرديد با رويكرد شفاف‌سازي مبنای محاسبه عوارض و خوداظهاری كرايه‌ حمل توسط صاحبان كالا، در كارويژه‌ای در دبيرخانه بررسی و نتيجه در نشست آينده شورا ارايه شود.

۳-موانع و راهكارهای توسعه گردشگری دريايی كشور با تشريح وضعيت گردشگري در دنيا، تجارب جهاني، فرصت‌ها، چالش‌ها و مشكلات پيش روي اين صنعت ارايه و با توجه به اقدامات سازمان بنادر و دريانوردي در مسير توسعه، مقرر گرديد كارگروه گردشگري دريايي با تمركز بر حمل‌ونقل تركيبي مسافري و با حضور سازمان‌هاي تابعه و مشاركت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگری و همچنين بخش خصوصي به مسؤوليت سازمان بنادر و دريانوردی تشكيل گردد.