شناسهٔ خبر: 46029 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه خبر داد:

انجام ۶۰۰ پرواز و انتقال ۲۷۸ مصدوم از فرودگاه كرمانشاه پس از زلزله

مجتبی بیاتی مديرکل فرودگاه كرمانشاه با بيان اينكه از زمان وقوع زلزله در غرب کشور تاكنون، آمار پروازهاي اين فرودگاه از مرز ۶۰۰ نشست و برخاست گذشته است، از اعزام ۲۷۸ مصدوم و دريافت ۱۰۰۰ تن كمك از طريق اين فرودگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مجتبی بياتی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه، گفت: در پی وقوع فاجعه غم‌انگيز زلزله كرمانشاه در ۲۱ آبان ماه، بلافاصله كميته بحران این فرودگاه با حضور تمام اعضا و ارگان‌های مستقر در فرودگاه تشكيل شد و ضمن بازديد از امكانات و تجهيزات فرودگاه، برنامه‌ريزی كامل برای پذيرش شبانه‌روزی هواپيماهای امدادرسان در دستور كار قرار گرفت.

مديركل فرودگاه كرمانشاه با بيان اينكه از زمان زلزله تاكنون آمار پروازهاي اين فرودگاه از مرز ۶۰۰ نشست و برخاست گذشته است، افزود: در جريان اين پروازها ۲۷۸ مصدوم به فردگاه مهرآباد و بيمارستان‌های تهران منتقل شده‌اند و ۱۰۰۰ تن محموله و اقلام كمك‌رسانی به فرودگاه كرمانشاه منتقل شده است.

وی گفت: كمك‌های بين‌المللی ارسالی به اين فرودگاه از فرودگاه شارجه نیز از سوی سازمان بهداشت جهانی انجام و كمك‌های داخلی نيز از فرودگاه‌های مختلف كشور ارسال شده است.

بياتی همچنين عنوان كرد: خوشبختانه به اذعان مسئولان، نمايندگان مجلس و اقشار مختلف، عملكرد فرودگاه كرمانشاه در مديريت بحران زلزله مطلوب بوده است و اين فرودگاه يك نقطه قوت و اهرم امدادرسانی محسوب می‌شود.