شناسهٔ خبر: 46155 - سرویس مسکن و شهرسازی

خطاب به بت‌شکن مطرح شد؛

دستور آخوندی برای ۲ اقدام فوری بانک مسکن در رابطه با مسکن مهر مناطق زلزله‌زده/ تنفس ۲ ساله به دارندگان کارت فروش اقساطی مسکن مهر/ پرداخت خسارت به مالکان مسکن مهر از سوی شرکت بیمه

آخوندی امضا وزیر راه و شهرسازی با صدور نامه‌ای خطاب به مدیرعامل بانک مسکن، نسبت به رسیدگی فوری به نوسازی و بهسازی مسکن‌مهرهای آسیب‌دیده در زلزله کرمانشاه و پرداخت خسارت از سوی بیمه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، متن کامل نامه وزیر راه و شهرسازی به مدیرعامل بانک مسکن به شرح زیر است:

جناب آقای دكتر بت‌شكن

مدیرعامل محترم بانك مسكن

با سلام

همان‌گونه كه اطلاع دارید در اثر وقوع زلزله مورخ ۱۳۹۶/۰۸/۲۱ در برخی شهرها و روستاهای استان كرمانشاه، بخشی از واحدهای مسكن مهر سرپل ذهاب، قصر شیرین و اسلام‌آبادغرب آسیب دیده كه مطابق گزارش‌های اولیه عمدتا در قسمت‌های نما، دیوارها و جداگرهای میان‌ قابی بوده و نیازمند بازسازی و بهسازی می‌باشند.

در این راستا آقای مهندس مهرآبادی قائم مقام اینجانب در طرح مسكن مهر و آقای دكتر مظاهریان معاون مسكن و ساختمان به محل اعزام و پس از تشكیل جلسه در استانداری و گفتگو با آسیب‌دیدگان، مقرر گردیده است تا نسبت به موارد ذیل سریعا اقدام گردد.

۱- پیرو هماهنگی‌های قبلی قائم‌مقام وزیر در طرح مسكن مهر به كلیه تسهیلات‌گیرندگان مسكن مهر در شهرهایی كه از زلزله مذكور آسیب دیده‌اند و كارت فروش اقساطی دارند، مدت ۲ سال تنفس اعطا شود.

۲- شركت بیمه طرف قرارداد با بانك مسكن سریعا نسبت به ارزیابی دقیق و واقعی و هم‌چنین برآورد خسارات وارده به واحدها اقدام و موضوع را گزارش نماید تا سریعا جهت بازسازی به متقاضیان پرداخت گردد.

لذا شایسته است براساس تصمیمات اتخاذ شده اقدام و از نتیجه اینجانب را مطلع فرمایند.

عباس آخوندی

وزیر