شناسهٔ خبر: 46215 - سرویس مسکن و شهرسازی

ایزدی مطرح کرد:

آمادگی برای دریافت پیشنهادات معماران و شهرسازان در رابطه با بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای دریافت پیشنهادات معماران و شهرسازان در رابطه با بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، گفت: بازسازی مناطق زلزله‌زده در سه محور خلاقیت و نوآوری، احترام به بوم و نیاز اصلی مردم انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی با معماران و شهرسازان در محل کانون معماران معاصر با موضوع نحوه برخورد با حوادث و بلایای‌طبیعی و مجموعه اقداماتی که در هنگام بحران و پس از بحران باید انجام شود با محوریت زلزله کرمانشاه در محل کانون معماران معاصر برگزار شد.

ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه فوق با اشاره به این مطلب که باید از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی همچون کانون معماران معاصر ایران نهایت بهره‌مندی را برد، گفت: سازندگی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و همچنین سایر حوادثی که رخ می‌دهد با حول سه محور خلاقیت و نوآوری، احترام به بوم و زمینه و خواست و نیاز اصلی مردم ساکن در منطقه انجام گیرد.

ایزدی ادامه داد: معاونت معماری‌و‌شهرسازی آمادگی دارد تا پیشنهادات و راهکارهایی را که از سوی جامعه معماران و جامعه شهرسازان در رابطه با اسکان‌موقت، سیستم گرمایشی، سرویس‌های بهداشتی و حمام، آغل دام و طیور، زباله و دفع آن، آشپزخانه و سایر مواردی که برای مردم منطقه جنبه حیاتی دارد را مدنظر قرار دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ایجاد کمپین به منظور کمک به افراد زلزله‌زده کرمانشاه را با کمک خیرین از اقدامات در دست اجرا عنوان کرد و افزود: کانون معماران معاصر ایران در خصوص نیازسنجی مناطق زلزله زده مطالعات و مباحث خود را تکمیل و ارایه کنند. همچنین انجام مباحث نرم افزاری و اقدامات رسانه ای توسط کانون معماران معاصر ایران، ارایه برنامه مدیریتی و پتانسیل‌های کانون برای مصوبه عرصه بازسازی مناطق زلزله‌زده از دیگر مواردی است که کانون معماران معاصر آنها را تکمیل کرده و در اولین فرصت ارایه کنند.