شناسهٔ خبر: 46218 - سرویس استان‌ها

سرپرست راه وشهرسازی گلستان:

مهندسان خود را ملزم به اجرا و رعایت مقررات ملی ساختمان بدانند

حسین محبوبی سرپرست راه وشهرسازی گلستان گفت: همانگونه كه هر حرفه وشغلی الفبایی دارد وشرط موفقیت در آن آشنایی با آن و عمل به آن می‌باشد الفبای حرفه مهندسی مقررات ملی ساختمان است و مهندس موفق مهندسی است كه ضمن شناخت این مقررات و ضوابط ، خود را ملزم به اجرا و رعایت آن بداند و در انجام تكالیف خود مسئولانه رفتار و امانتدار كار باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از  روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان گلستان "حسین محبوبی " در مراسم سوگند مهندسین جدیدالورود سازمان نظام مهندسی استان گلستان؛ اظهار داشت: مهندسان علاوه بر پویایی، توانمندی و دقت در اجرا، موظفند در انجام فعالیت‌های حرفهای، متعهد و مسئولیت پذیر باشند. و مهندسان که بعنوان سرمایه های معنوی، تخصصی و حرفه ای استان و کشور به شمار می آیند، انتظار می رود در تمام دوره خدمت حرفه‌ای خود  به مفاد سوگندی که امروز یاد می کنید پایبند باشید و ضمن ارتباط مستمر با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بعنوان تکیه گاهی محکم و مطمئن با  احساس مسئولیت در کلیه  امور حرفه‌ی مهندسی، به عنوان مشاوری دلسوز و امین برای مالکین باشید تا هم در هزینه‌های صرفه‌جویی و هم از تخلفات احتمالی پیشگیری شود.

محبوبی در این مراسم ادامه داد: موضوع مهم دیگر در این راستا رعایت اخلاق حرفه ایست، اخلاق حرفه ای، در درجه نخست یک دانش و معرفت است و رضایت از عملکرد ما  مهندسان در سطح جامعه، به میزان پایبندی ما به مولفه های رفتار اخلاقی، معنوی و تربیتی و استانداردهای قانونی، صداقت، انصاف، سطح علمی، آگاهی تجربی، دانش فنی و مهارت های ما مرتبط است . شما مهندسان می توانید با قدرت تفکر، خلاقیت و نوآوری خود در کمترین زمان و با بهترین کیفیت، طرح‌ها و پروژه ها را به فرجام برسانند و این همان تجلی اخلاق حرفه ای مهندسی است.

وی افزود :پر واضح است یک مهندس با کنار هم قراردادن خطوط زندگی در قالبی تحت عنوان نقشه، محاسبه و طراحی سازه ای و تأسیساتی، زمینه ایجاد سرپناه و مسکنی را برای کوچکترین واحد اجتماعی یعنی خانواده فراهم می کند.

محبوبی ادامه داد: پس یک نقشه، مجموعه ای ازخطوط  بی روح نیست بلکه هریک از این خطوط که امروز بر صفحه کاغذ نقش می بندد در مرحله بهره برداری از ساختمان می تواند بر آسایش و آرامش و زندگی افراد تأثیر گذار باشد. این نگاه ما را ملزم می کند به مقوله طراحی نگاهی ویژه و عمیق داشته باشیم. به عبارتی دیگر تأثیرگذاری معماری بر شیوه زندگی انسان و همچنین نقش فرهنگ و زندگی بر معماری، یک فرآیند غیرقابل انکار و دائمی است و باید این امر متقابل به بهترین شکل ممکن مدیریت شود و در مرحله بعد یعنی نظارت باید با رعایت اصل مسئولیت و امانت به این هدف به بهترین شکل جامه ی عمل بپوشانیم.

دراین مراسم مهندس احمد تجری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان و مهندس حسین رضوی رئیس شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان به ایراد سخنرانی پرداختند. در خاتمه مهندسان جدیدالورود به سازمان نظام مهندسی استان گلستان سوگند حرفه ای خود را ادا نمودند.