شناسهٔ خبر: 46223 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز خبر داد:

جاده کرج- چالوس با مشارکت سرمایه‌گذار چینی ۴ خطه می‌شود/ توسعه راه‌های البرز در دستور کار

تقی رضایی مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز اعلام کرد که با برنامه‌ریزی انجام شده، بخشی از جاده کرج-چالوس با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی ۴ خطه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز، گفت: با توجه به اینکه جاده کرج- چالوس یکی از مسیرهای پرتردد و پر حادثه کشور محسوب می‌شود و بیشتر مواقع ترافیک سنگین این جاده برای مسافران مشکلاتی را در پی دارد لیکن همین امر سبب شده تا با سرمایه‌گذار چینی برای بررسی پروژه ۴ خطه کردن محور کرج – چالوس نشست برگزار شود.

وی ادامه داد:قرار است شرکت هارزون چین ازسه راهی شهرستانک تا تونل کندوان در جاده کرج- چالوس را چهار خطه کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: موقعیت استراتژیک استان البرز و همجواری با پایتخت و ارتباط آن با استان‌های شمالی و مرکزی ایران موجب شده تا اقداماتی برای توسعه راه‌های البرز به عمل آید.

وی به ایرنا گفت: استان البرز نیازمند اجرای پروژه‌های مختلف ریلی وجاده‌ای است که برخی از پروژه‌ها اکنون در مرحله اجراست و مابقی در مرحله مطالعات و انتخاب پیمانکار است.

رضایی خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه‌ها استان البرز به قطب پروژه های مهم راه سازی در کشور تبدیل می شود.

وی یکی از پروژه‌های بسیار مهم و استراتژیک برای استان البرز و همچنین سایر استان‌ها به لحاظ کاهش ترافیک، ایمنی و سهولت درعبور و مرور مسافران چهار خطه کردن محور کرج چالوس دانست و بیان داشت: امیدواریم درآینده نزدیک با ورود سرمایه‌گذار خصوصی در بخش راه‌سازی شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

این مسئول از بخش خصوصی خواست تا با هماهنگی بیشتر با اداره کل راه و شهرسازی نسبت به مطالعه و بررسی این پروژه وپیشنهاد لازم اقدام نمایند. جاده کرج - چالوس یکی از مسیرهای پرتردد و گردشگری کشور است که در ایام تعطیل سال به دلیل ترافیک بالا یکطرفه می‌شود.